Новини

Папа поділився своїми роздумами про Євхаристійну молитву

12 Січня 2012, 12:20 1433


Молитва Ісуса під час Тайної Вечері стала темою чергового повчання Папи Бенедикта XVI про молитву, виголошеного 11 січня в рамках кількамісячного циклу катехиз під час загальних аудієнцій. Цього дня на зустріч зі Святішим Отцем в залі ім. Павла VI у Ватикані зібралося кілька тисяч прочан.

Насамперед, Папа звернув увагу на контекст, в якому відбувалася ця прощальна зустріч Спасителя з друзями. Вже довгий час Він приготовляв їх до того, що одного дня муситиме страждати, помре, але на третій день воскресне. В дні, коли Ісус збирався прощатися з учнями, народ приготовлявся до свята Пасхи, що було спомином визволення з Єгипту. Однак, особливістю вечері, яку Христос приготовляв для учнів, було те, що під час неї Він дарував їм Себе, святкуючи Свою Пасху. Як зазначив Святіший Отець, євангеліст Йоан описує Тайну Вечерю не як пасхальну трапезу ізраїльського народу, саме для того, щоб вказати на цю новизну.

Центром тієї вечері було розділення хліба та спільної чаші, а ці жести супроводжувались відповідними словами в контексті молитви. Йдеться про установлення Пресвятої Євхаристії, яка є «великою молитвою Ісуса та Церкви».¬¬

Запропонувавши слухачам ближче приглянутися до цієї події, Бенедикт XVI звернув увагу на те, що новозавітні тексти, які її описують, вказуючи на молитву, яка впроваджує до Ісусових слів і жестів, вживають два взаємодоповнюючі терміни. Святі Павло та Лука говорять про євхаристію-подяку, а святі Марко та Матей наголошують на аспекті прослави-благословення. Як зазначив Папа, обидва грецькі слова eucaristeìn та eulogeìn, відсилають до єврейської berakha – великої молитви подяки й благословення, якою розпочиналися важливі трапези. Подяка Богові за його дари, а в контексті Тайної Вечері – це хліб і вино, повертається, як Боже благословення, яке сходить згори та збагачує дар. У цьому випадку прослава та благословення стають переміною хліба та вина у Ісусові Тіло й Кров.

Але слова встановлення Пресвятої Євхаристії випереджують жести. Глава родини, розламуючи хліб та передаючи келих, запрошує родину до трапези. Ці жести є також виявом гостинності. А в контексті прощальної вечері Ісуса з учнями вони набирають нового глибокого значення: «Він дає видимий знак прийняття та трапези, у якій Бог дарує Себе», – зазначив Святіший Отець.

Але яким чином у ці хвилини Ісус може дати друзям Себе Самого? Папа пояснив, що Він знав про те, що Його життя буде забрано на хресті. Але, як Він сам навчав: «я кладу моє життя, щоб знову його взяти. Ніхто його в мене не забирає, бо я сам кладу його від себе. Владу бо маю його покласти і владу маю назад його забрати; від Отця мого прийняв я цю заповідь» (Йн 10,17-18), то подаючи учням дар хліба і вина, Христос заздалегідь дає їм життя, яке в Нього буде забране, перемінюючи, таким чином, насильницьку смерть у дарування себе іншим, у вільну відкупительну жертву. «Споглядаючи Ісусові жести та слова цієї ночі, ясно бачимо, що Його постійні глибокі стосунки з Отцем є тим місцем, в якому Він здійснює жест залишення своїм та кожному з нас Святої Тайни Любові», – зазначив Бенедикт XVI.

Святий Лука, звернув увагу Святіший Отець, говорить про ще один цінний елемент Тайної Вечері – уважність Ісуса до кожного. Каже Христос до Петра: «О Симоне, Симоне! Ось Сатана наставав, щоб просіяти вас, як пшеницю, та я молився за тебе, щоб віра твоя не послабла, а ти колись, навернувшись, утверджуй своїх братів» (Лк 22,31-32). «Пресвята Євхаристія – це пожива паломників, яка стає силою для того, хто втомився, вичерпався та розгубився», – зазначив Папа.

А далі Святіший Отець закликав вірних, беручи участь у Пресвятій Євхаристії, переживати молитву, яку звершив та надалі звершує Ісус за кожного, щоб зло, яке ми всі зустрічаємо в житті, не перемогло, і щоб в нас діяла перемінююча сила Христових смерті й воскресіння. У Пресвятій Євхаристії Церква виконує Ісусову заповідь: «Чиніть це на мій спомин», і від самого початку слова освячення вона розуміла, як молитву разом з Ісусом.

«Дорогі друзі, – сказав на завершення Бенедикт XVI, – просімо Господа Бога, щоб після належного приготування, також і через Святу Тайну Покаяння, наша участь в Його Євхаристії, незамінна для християнського життя, завжди була найвищою точкою всієї нашої молитви. Просімо, щоб глибоко об’єднані Його жертвою Отцеві, також і ми могли перемінювати наші хрести у вільну та відповідальну жертву любові Бога та ближніх».

За матеріалами: Радіо Ватикан

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books