Молитися за покликання і за духовенство закликав вірних Папа Франциск під час загальної аудієнції, що відбулася 26 березня на площі Святого Петра у Ватикані, зібравши, не зважаючи на дощову погоду, кількадесят тисяч паломників.
Святіший Отець повернувся до роздумів над Святими Тайнами. Після того, як попередніми разами мова йшла про три Таїнства, об’єднані в одну групу, відому як «Святі Тайни християнського втаємничення», тобто, Хрещення, Миропомазання і Євхаристія, цього разу Папа розпочав роздуми над Таїнствами, які стосуються «особливих покликань», тобто Рукоположення та Подружжя. «Вони становлять дві великі дороги, через які християнин може зробити зі свого життя дар любові, за прикладом Христа та в Його ім’я, співпрацюючи, таким чином, у будуванні Церкви», – пояснив Папа.
Святіший Отець зауважив, що Рукоположення, яке має три ступені – єпископське, пресвітерське та дияконське – є Святою Тайною, яка вчиняє здатним виконувати служіння, яке Господь Ісус доручив Апостолам, тобто «пасти Його стадо силою Святого Духа та відповідно до стилю Його серця». Він пояснив, що це означає, що «священик, єпископ чи диякон повинен пасти Господнє стадо з любов’ю. Якщо він не чинить це з любов’ю, то не потрібен».
Висвячені служителі є продовженням у часі присутності Ісуса, а їхнє служіння має три аспекти. Першою характеристикою є те, що «рукоположені є поставлені на головування у спільноті». У цьому контексті Папа пригадав, що згідно з навчанням Ісуса, головувати означає служити: «Ви знаєте, що князі народів панують над ними, а вельможі гнітять їх. Не так має бути між вами. Але як хтось хотів би у вас бути великий, нехай буде вам слуга. І хто б хотів у вас бути перший, нехай стане вам за раба. Так само Син Чоловічий прийшов не для того, щоб йому служили, але – послужити й дати життя своє на викуп за багатьох», – читаємо Христові слова в Євангелії від Матея.
Другою характеристикою, що випливає з цієї сакраментальної єдності з Христом, є «любов до Церкви». Святіший Отець навів слова святого Павла з Послання до Ефесян, в якому читаємо, що Христос «полюбив Церкву й видав себе за неї, щоб її освятити, очистивши купіллю води зо словом, щоб появити собі Церкву славну, без плями чи зморшки або чогось подібного». Подібно і єпископ, і священик повинні повністю посвятитися своїй громаді, любити її від усього серця, за прикладом Христової любові до Церкви.
Наступник святого Петра зауважив, що святий Павло те ж саме говорить і про любов у подружі, що чоловік повинен любити дружину, як Христос полюбив Церкву. «Це велике таїнство любові, як священство, так і подружжя – дві Святі Тайни, якими люди, зазвичай, прямують до Господа», – додав Папа.
А про третій аспект священства Святіший Отець говорив у світлі повчання святого Павла, скерованого до його учня апостола Тимотея, не занедбувати, а навпаки, оживляти дар Божий, який був даний через покладання рук. «Коли священицьке чи єпископське служіння не черпає необхідної поживи з молитви, слухання Божого слова, щоденного служіння Пресвятої Євхаристії та частого приступання до Святої Тайни Покаяння, то воно неминуче втратить автентичний сенс цього служіння та радість, яка випливає з глибокої спільності з Ісусом», – наголосив Папа, додаючи, що такі священики і єпископи стають на дорогу посередності, яка не приносить добра Церкві. «Тому, – закликав він, – ми повинні допомогти єпископам і священикам молитися, слухати Боже слово, яке є щоденною поживою, служити щодня Євхаристію та часто ходити до сповіді. Це дуже важливо, оскільки йдеться про освячення єпископів та священиків».
Підсумовуючи, Святіший Отець звернув увагу на те, що «перепустки до священства» не продаються. У цій справі ініціатива належить Богові, Який кличе юнаків. «Якщо хтось з вас відчув це у своєму в серці, це Ісус дав оте бажання. Пильнуйте це запрошення та моліться, щоб воно зросло та принесло плід для всієї Церкви», – закликав Папа.
За матеріалами: Радіо Ватикану