Європейський Суд з прав людини дозволив єпископу встановлювати норми для католицьких викладачів релігії в Іспанії.
Велика Палата Європейського суду з прав захисту людини визнала, що Церква має право вимагати від своїх вчителів бути лояльними до її вчення.
Судову справу було порушено від імені католицького вчителя релігії в Іспанії, Фернандеса Мартінеса. Він викладав уроки релігії на законних умовах у державному навчальному закладі, у якому релігійні громади могли давати згоду або відмовляти вчителям релігії.
У 1997 році місцевий єпископ відмовився продовжувати контракт Мартінесу на тій підставі, що вчитель — колишній католицький священник — публічно виступив проти целібату в Католицькій Церкві.
Мартінес оскаржив це рішення в місцевому суді, стверджуючи, що ця дія порушила його право на особисту незалежність. Він подав апеляцію до Конституційного суду Іспанії та в Третю секцію Європейського суду з прав людини, програвши її там же.
Велика палата Страсбурга, суд з прав людини зі штаб-квартирою у Франції, стали на бік єпископа (дев'ять з восьми). Більшість винесла рішення, що викладач не потерпав від «неспівмірності» втручання в своє приватне життя і від порушення прав, гарантованих Європейською конвенцією про права людини.
Було встановлено, що вчитель і місія Католицької Церкви тісно співпрацювали. Оскільки для вчителя добровільним було проявлення «обов’язку прихильності до Католицької Церкви», поновлення його контракту могло бути відхилено за нездатність виконання цього ж обов'язку.
Пізніше Разбач заявив, що цей випадок підтримав свободу віросповідання.
«Дотримуватися католицьким священикам целібату чи ні» — це вирішувати Католицькій Церкві, а не уряду та суддям», — каже Ерік Разбач, заступник головного юрисконсульта в Сполучених Штатах, засновник Фонду Бекета за Релігійну Свободу.
Також він розкритикував «холодну» незгоду судді Дмитра Дєдова, якого уряд Росії призначив фахівцем з прав людини в 2012 році. Дєдов казав, що у Європейській конвенції з прав людини «релігійні організації не мають права, навіть в ім’я власної автономії, переслідувати своїх членів під час реалізації їхніх прав». Він критикував католицьку дисципліну священицької безшлюбності, як щось, що «суперечить ідеї основних прав і свобод».
Разбач вважає, що практика, коли уряд вмішувався у справи Церкви, повинна залишитися в минулому Європи.
За матеріалами: CNA
Переклала Олена Бахаровська