Греко-католицький календар
Перенесення з Едеси до Царгороду нерукотворного образу Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, названого святим обрусом.
Св. муч. Діомида
Апостол
2 Кор 5, 10-15
10 Адже всі ми маємо з’явитися перед судовим престолом Христа, щоб кожний одержав згідно з тим, що в тілі робив: добро чи зло.
11 Отже, знаючи Господній страх, ми переконуємо людей; перед Богом же ми відкриті; маю надію, що й перед вашим сумлінням ми відкриті. 12 Не доручаємо себе вам знову, але даємо вам нагоду похвалитися нами, щоб ви мали відповідь для тих, які хваляться обличчям, а не серцем. 13 Коли ми виходимо із себе, — то для Бога; коли ж помірковані, — то для вас.
14 Адже любов Христа охоплює нас, коли ми думаємо так: [якщо] один помер за всіх, то й усі померли. 15 А Він помер за всіх, щоб ті, котрі живуть, більше не жили для самих себе, але для Того, хто за них помер і воскрес.
Євангеліє
Мр 1, 9-15
9 Сталося, що тими днями прийшов Ісус із Назарета галілейського і був хрещений Йоаном у Йордані. 10 І тут же, виходячи з води, Він побачив, що розкрилися небеса і що Дух, як голуб, сходив на Нього; 11 і голос пролунав з неба: Ти — Син Мій Улюблений, якого Я вподобав!
12 І відразу Дух веде Його в пустелю. 13 І був Він у пустелі сорок днів, спокушуваний сатаною; і перебував серед звірів, і ангели служили Йому.
14 А після того, як був виданий Йоан, Ісус прийшов до Галілеї і проповідував Радісну Звістку [Царства Божого]. 15 Він казав: Сповнився час, і наблизилося Царство Боже. Покайтеся і віруйте в Євангеліє!
Образу:
Апостол
Кол 1, 12-18
12 Дякуймо Отцеві, який знайшов нас гідними частки у спадщині святих у світлі.
13 Він визволив нас від влади темряви та переніс до Царства свого улюбленого Сина,
14 в якому маємо викуплення [Його кров’ю], прощення гріхів.
15 Він — образ невидимого Бога, первородний усього творіння.
16 В Ньому створене все, що на небі й на землі, — видиме й невидиме, — чи престоли, чи панування, чи начала, чи влади, — все через Нього і для Нього створене.
17 Він — раніш усього, і все існує в Ньому. 18 Він є Головою тіла — Церкви. Він — початок, первонароджений з мертвих, щоб у всьому Він мав першість.
Євангеліє
Лк 9, 51-56; 10, 22-24
51 І сталося, що коли наближалися дні Його відходу, Він твердо постановив іти в Єрусалим. 52 І Він послав вісників перед cобою. І, вирушивши, вони прибули до самарійського села, щоби приготувати Йому. 53 А ті не прийняли Його, бо Він мав вигляд того, хто йде до Єрусалима. 54 І, побачивши це, учні Яків та Йоан сказали: «Господи, хочеш, ми скажемо, щоб вогонь зійшов з неба і знищив їх?» 55 Та, повернувшись до них, Він заборонив їм. 56 І вони пішли до іншого села.
22 Усе передав Мені Мій Отець; і ніхто не знає, хто Син, один тільки Отець; і хто Отець, — один тільки Син, — і кому Син захоче відкрити».
23 Звернувшись до учнів наодинці, Він сказав: «Блаженні очі, які бачать те, що ви бачите. 24 Кажу вам, що численні пророки й царі бажали бачити те, що ви бачите, але не побачили, і почути те, що ви чуєте, але не почули».