У світлі Пасхи милосердя стає знанням. Думками про це Папа Франциск поділився перед молитвою «Царице Неба» у неділю, 23 квітня, роздумуючи про значення неділі після Пасхи та про Боже милосердя.
Святіший Отецьнасамперед пригадав, що в традиції Церкви ця неділя називалася «in albis», що пов’язано з тим, що неофіти, які прийняли Хрещення під час пасхальної ночі, протягом тижня носили білий одяг, отриманий під час звершення Святої Тайни. «Albus» по-латині означає «білий». Саме тієї неділі вони знімали білі шати, розпочинаючи «нове життя у Христі та в Церкві».
«Є ще одна справа. Під час Ювілею Двотисячоріччя святий Йоан Павло ІІ постановив, що ця неділя буде присвячена Божому милосердю, – вів далі Папа Франциск. – І дійсно, це була прекрасна проникливість, до цього надихнув Святий Дух. Кілька місяців тому ми завершили позачерговий Ювілей Милосердя, й ця неділя заохочує нас рішуче повернутися до благодаті, яка випливає з Божого милосердя».
Наступник святого Петра зауважив, що євангельський уривок цієї неділі розповідає про те, як Ісус явився учням після Свого воскресіння. Привітавшись із ними побажанням миру, Він сказав: «Як Отець послав мене, так і я посилаю вас». Тоді дихнувши на них, додав: «Прийміть Духа Святого. Кому відпустите гріхи, тому відпустяться». «Ось у чому полягає сенс милосердя, що представляється нам саме в день Ісусового воскресіння, як прощення гріхів. Воскреслий Ісус Своїй Церкві як перше завдання дав Свою ж місію нести всім конкретне звіщення прощення», – сказав Святіший Отець, додаючи:
«У світлі Пасхи можемо відчути милосердя, як справжню форму знання. І це важливо: милосердя є справжньою формою пізнання таїнства, яким ми живемо. Відомо, що пізнання приходить через різні форми. Пізнаємо за допомогою чуттів, через інтуїцію, завдяки розумові та й іншими способами. Отож, пізнавати можна також і через досвід милосердя, тому що милосердя відчиняє двері розуму для кращого розуміння таємниці Бога й нашого особистого існування».
За словами Папи, саме милосердя допомагає нам зрозуміти, що «насильство, озлоблення, помста не мають жодного сенсу», й першою їх жертвою стає той, хто «живе цими почуттями, позбавляючи себе власної ж гідності». Милосердя також «відчиняє двері серця», допомагаючи виявляти близькість до найвідкиненіших та самотніх, бо допомагає «сприймати їх, як братів і сестер, дітей того самого Небесного Отця». Воно також допомагає розпізнавати тих, які «потребують утішення», а також «знаходити відповідні слова, аби приносити відраду».
«Браття й сестри, – підсумував Святіший Отець. – милосердя розігріває серце та вчиняє його чутливішим до потреб ближніх шляхом взаємоподілу та співучасті. Милосердя, врешті-решт, зобов’язує всіх бути засобами справедливості, примирення та миру. Ніколи не забуваймо, що милосердя є суттю життя віри та конкретною формою унаочнення Ісусового воскресіння. Нехай же Марія, Мати Милосердя, допоможе нам повірити й з радістю все це переживати», – побажав він.
За матеріалами: Радіо Ватикану