Роздуми над Словом Божим на середу VII Великоднього тижня
Сьогоднішнє Євангеліє — це друга частина Архієрейської молитви Ісуса Христа.
Слова Ісуса Христа з сьогоднішнього уривка є добрим застереженням, щоб не шукати наївно підтримки й потіхи людського серця у цього світу та не сподіватися — так само наївно, — що весь світ буде жити згідно з Євангельськими вимогами. Навпаки, якщо ми справді вірні Євангелію, то готуймося, що багато хто у світі відвернеться від нас: «Я дав їм Твоє Слово, та світ їх зненавидів, бо вони не від світу, як і Я не від світу. Не благаю, щоб Ти забрав їх від світу, але щоби зберіг їх від лукавого. Вони не від світу, як і Я не від світу».
Людина так глибоко вражена первородним гріхом, що від самого початку своєї історії, ще від Каїна існування людської цивілізації пов’язане з братовбивством. Причому такою мірою, що св. Йоан Павло ІІ у своїй енцикліці «Evangelium vitae» називає сучасну цивілізацію не інакше як цивілізацією смерті. Ісус нам говорить про слово Отця, яке передав своїй Церкві та за яке світ ненавидить одночасно і Христа, і Церкву. Слово Отця — це не лише Його Закон і Заповіді; це не тільки слова Одкровення, що записані й передані у Святому Писанні та святій Традиції Церкви. Це також слово, яким Бог усе створює, дає життя, а створюючи — повторює, дивлячись на створіння: «дуже добре». В кожному з нас Господь повторює це слово: «добре що ти є; добре, що ти живеш; твоє існування вже саме в собі добре». В Богові ми завжди знайдемо радість від нашого існування і життя. Навіть якщо ми й падаємо в гріх, Господь все одно не перестає нас любити: це гріх Бог ненавидить в нас. У кожному гріху діє заздрість диявола, який від заздрості шляхом обману відводить нас від повноти життя.
Загалом беручи, гріх убиває радість, бо повнота радості людини постає лише від повної єдності з Богом. Проте заздрість, як вид гріха, особливо вражає нашу радість. Світ гріха ненавидить Церкву не за її дії, а за її радість, бо вона не може не являти радості — адже вона з’єднана з Богом, також і завдяки вірності Його слову.