У своєму недільному слові до вірних Святіший Отець говорив про небезпеку заздрості, що веде до наклепів, та про «нову родину» в Христі, яка ґрунтується на вірі в Нього.
Ісус створив нову родину, засновану не на кровних узах, а на вірі в Нього. Такою була одна з думок, що ними Папа Франциск поділився з прочанами і римлянами. У неділю 10 червня 2018 року вони зібралися опівдні на площі святого Петра у Ватикані, щоб разом із ним помолитися «Ангел Господній», повідомляє Vatican News.
Святіший Отець коментував євангельський уривок від святого Марка, в якому розповідається про «дві форми несприйняття», з якими зустрічався Ісус. Перше – з боку книжників, а друге – з боку Його родичів.
Підступ книжників і гріх проти Святого Духа
Наступник святого Петра пояснив, що книжники — це були вчені у Святих Писаннях, чиїм завданням було навчати народ. Кількох із них послали з Єрусалима до Галілеї, де почала ширитися слава про Ісуса. Вони прибули, щоб «дискредитувати Його в очах людей», а тому висунули серйозне, жахливе обвинувачення: «Він Вельзевула має і бісівським князем бісів виганяє».
«Насправді ж, — зауважив Папа, — Ісус зцілював багатьох недужих, а вони хотіли спонукати інших повірити в те, що Він це робить не Божим Духом, але духом Лукавого, силою диявола. Ісус реагує рішучим і чітким словом, не зносить цього, бо ті книжники, може, навіть і не усвідомлюючи того, потрапили в найбільший гріх: заперечення і хула проти Божої любові, присутньої в діяннях Ісуса. Богохульство! Це гріх проти Святого Духа, єдиний непрощенний, як каже Ісус, оскільки починається із замкнутості серця перед Божим милосердям, яке діє в Ісусі».
Ні — обмовам!
За словами Святішого Отця, ця подія містить пересторогу для нас усіх. Може трапитися, що «сильна заздрість» може спонукати нас неправдиво когось обвинувачувати, зводити наклепи. Ідеться про «смертельну отруту», про злобу, з якою навмисно хочемо знищити добру славу іншої людини.
«Нехай же Бог убереже нас від цієї жахливої спокуси! А якщо, іспитуючи своє сумління, зауважимо, що цей бур’ян проростає у нас всередині, — відразу йдімо визнати це в святому Таїнстві Покаяння, перше ніж він розростеться й принесе свої лихі плоди, які є невиліковними», — закликав Папа, перестерігаючи, що наклепи руйнують сім’ї та спільноти.
Нова родина у Христі
У цій розповіді святого Марка бачимо також, як родичі Ісуса не розуміють Його діл. Вони були стурбовані, бо Його новий спосіб життя видавався безглуздям. Ісус «настільки був доступним для інших», що навіть «не мав часу, щоб попоїсти». Отож, родичі вирішили повернути Його до Назарета, прийшли туди, де Він проповідував, і попросили покликати Його. «Ось Твоя Мати і брати твої надворі Тебе шукають», — сказали Йому, на що Він відповів: «Хто моя мати та брати мої?» — а поглянувши на тих, які сиділи навколо Нього, додав: «Ось моя мати та мої брати. Бо хто чинить волю Божу, той Мені брат, сестра і мати».
«Ісус сформував нову родину, яка вже не ґрунтується на природних узах, але на вірі в Нього, на Його любові, яка приймає нас та поєднує між собою у Святому Дусі. Всі, хто приймають слово Ісуса, є Божими дітьми та братами й сестрами між собою», — сказав Папа, підсумовуючи:
«Ця відповідь Ісуса не свідчить про брак пошани до Його матері та родичів. Навпаки, для Марії вона є великим визнанням, бо Вона, власне, є досконалою ученицею, яка в усьому була слухняною Божій волі. Нехай же Пречиста Діва Марія допоможе нам завжди жити в спільності з Ісусом, розпізнаючи діяння Святого Духа, який діє у Ньому та в Церкві, відроджуючи світ до нового життя».