У другій проповіді з нагоди Адвенту проповідник Папського дому о.Раньєро Канталамесса зосередився на роздумах про Триєдиного Бога, використовуючи для цього ікону авторства Андрія Рубльова.
Пресвята Трійця є немовби музичним трикутником, який звучить щоразу, як до нього доторкнутись, хоч би з якої сторони це зробити. В цьому «тріумвіраті» Отець, Син і Святий Дух завжди задіяні у прославі один одного. Призадуматись над цим запросив проповідник Папського дому під час другої адвентової проповіді, повідомляє Vatican News.
У п’ятницю, 14 грудня 2018 р., він виголосив реколекційні роздуми в каплиці «Redemptoris Mater» Апостольського палацу для Папи Франциска та Римської курії. Отець Раньєро наголосив, що у світі є лиш одне-єдине місце, де правило «люби ближнього свого, як себе самого» практикується на всі 100%. Мова про Пресвяту Трійцю.
Ікона Рубльова
Проповідник нагадав, що моделлю всіх образів Пресвятої Тройці є ікона Рубльова, написана 1424 року для храму святого Сергія. Її мозаїчна репродукція є в каплиці «Redemptoris Mater». За його словами, догмат про Пресвяту Трійцю зображений трьома присутніми постатями, які, хоч і відмінні одна від другої, проте дуже схожі між собою. І вони ідеально розміщені по колу, що вказує на їхню єдність. Ця ікона вивільняє «мовчазний окрик»: «Будьте одне, як і Ми є одним».
Троїчність та єдність
Пресвята Трійця вказує нам на справжній шлях до єдності: три Особи об’єднані, при цьому не змішані; кожна з них ототожнюється з іншою, дарує себе іншій та стає причиною іншої. Як підкреслив о.Раньєро, всі ми палко прагнемо єдності. Але чому ж так важко осягнути єдність? А тому, що кожен бажає, щоб єдність творилась довкола нього, довкола його точки зору. А інший поводиться так само щодо нас, і тому просто неможливо осягнути цю бажану єдність.
Долання непорозумінь
Пресвята Трійця — це жива дійсність та абсолютний вияв любові, адже кожна Особа Пресвятої Трійці любить іншу Особу як себе саму. На переконання папського проповідника, споглядання таємниці Пресвятої Трійці допомагає подолувати непорозуміння у світі. Можна мати відмінні погляди на доктринальні теми, в межах дозволених дискусій, але ніколи не слід дозволити на поділи в головному — в любові. Це означає, що потрібно наслідувати єдність Пресвятої Трійці, яка є єдністю в різноманітності.
Увійти в таємницю Пресвятої Трійці
На переконання о.Канталамесси, є дещо більше, що ми можемо зробити, окрім споглядання та наслідування Пресвятої Трійці, — ввійти у Неї. Христос залишив нам засіб, який нам може допомогти здійснити це завдання: Пресвяту Євхаристію. В момент Святого Причастя здійснюються слова Ісуса Христа, який мовив: «Я у них, а вони в Мені». Євхаристією ми складаємо подяку Господеві за те, що можемо бути співтрапезниками Пресвятої Трійці.