Символіка Великого Четверга — надзвичайно багата, а переживання цих великих днів асоціюється переважно з церемоніями Великого Тридення.
Однак це не все! Томаш Грабовський ОР каже, що ця Меса у Великий четвер є чимсь надзвичайним.
Загалом беручи, Меса мира має бути ранковою у Великий четвер. Саме в цей день єпископи благословляють олію мира, а священики відновлюють свої обітниці. Однак склалася традиція, що Месу мира служать у Великий вівторок – з огляду на пастирські потреби. У нас далеко не завжди священики можуть вільно доїхати на Месу мира і потім вчасно повернутися в парафії для служінь Великого четверга. Але за літургійними правилами, найважливіша подія Великого четверга — це Меса мира в кафедральному храмі. Так чи інакше, це богослужіння, в якому єпископ зустрічається з усіма священиками своєї дієцезії. Під час цієї Меси освячується пахуча олійка, яка буде потрібна для намащення хворих, новоохрещених і висвячуваних.
Великий четвер — це день, коли священики пригадують, що вони встановлені бути служителями благодаті. Їхнє завдання — вділяти таїнства благодаті, а не давати їх зі своєї ласки.
Дмухання на миро — «подих життя»
В обряд освячення мира входить красивий літургійний жест, так званий «подих». У Книзі Буття читаємо, що Бог дав людині «подих життя». Цей самий подих застосовує і Господь Ісус, наприклад, коли вділяє апостолам після свого воскресіння владу розрішення (див. Йн 20,23нн).
Подих — латиною exsufflatio — має подвійне значення:
1.Ісус переказує Святого Духа апостолам: «дихнув на них» (Йн 20,22);
2.Жест, приписаний в Обряді християнського втаємничення дорослих при молитві екзорцизму для того, щоб відігнати Злого, виконуваний зі словами «Подихом уст Твоїх, Господи, віджени злого духа, звели йому відступити, бо наблизилося Твоє царство». Цей жест застосовували вже в ранній Церкві. Подвійний обряд включав подвійний подих (дихнути, дунути) служителя на катехумена в обряді хрещення.
Нині подих застосовується в літургії факультативно, при освяченні мира у Великий четвер і благословенні хрестильної води у Великоднє Навечір’я, а також при обрядах екзорцизмів (зазвичай в обличчя поневоленої особи) зі згаданими словами про вигнання Злого. Може бути застосований з обома цілями, відповідно до цих слів: як при молитвах про звільнення, так і при молитвах про вилиття Святого Духа і розпалення Його благодаті.