Звертаючись до вірних під час загальної аудієнції, Папа Франциск розповів про подію з Діянь Апостолів, яка змінила самого св.Петра та хід євангелізації.
«Подорож Євангелія світом, про яку св.Лука розповідає в Діяннях Апостолів, супроводжується надзвичайною креативністю Бога, який об’являється в несподіваний спосіб». Цими словами Святіший Отець розпочав катехезу під час загальної аудієнції на площі святого Петра в середу, 16 жовтня 2019 року, повідомляє Vatican News.
Видіння, що змінює ментальність
Папа зосередив увагу на подіях, описаних у 10 та 11 розділах Діянь, що стали переламними в житті святого Петра. Під час молитви він отримує видіння, спрямоване на зміну його ментальності. Він бачить велику скатертину, на якій були «всякі чотириногі, плазуни земні й небесні птиці», і чує голос, який велить йому їсти м’ясо цих тварин. Як вірний єврей, Петро відповідає, що «ніколи не їв нічого поганого й нечистого». І тоді знову лунає голос до нього: «Що Бог очистив, ти не називай нечистим» (пор. 10, 11-15).
Відмова від категорій «чистого» й «нечистого»
Папа Франциск пояснив: у цьому уривку Діянь Апостолів ми бачимо, що Господь хоче, щоби святий Петро не оцінював події крізь призму категорій «чистого» й «нечистого», а навчився по-іншому дивитися на людину та наміри її серця. Бо те, що робить людину нечистою, походить не ззовні, а виходить із її серця (пор. Мк 7,21).
Після того видіння Бог посилає Петра до помешкання необрізаного чужоземця Корнилія, «сотника, з полку, що звався італійським» (пор. Діян 10, 1-2). Він був «побожний і богобоязливий», але не був євреєм. У домі Корнилія Петро звіщає розп’ятого й воскреслого Христа та прощення гріхів тим, хто вірить у Нього. Коли апостол проповідував, на Корнилія та його сім’ю зійшов Святий Дух і Петро охрестив їх в ім’я Ісуса Христа (пор. Дін 10,48).
Покликання бути посередниками
За словами Вселенського Архієрея, все, що сталося з Петром, було надзвичайною подією й новина про це дійшла до Єрусалима, де обрізані співбрати дорікали йому за цю поведінку. Але після зустрічі з Корнилієм святий Петро, звільнившись від себе самого, увійшов у глибше сопричастя з Богом та іншими, «бо побачив Божу волю в діянні Святого Духа». Тепер він усвідомив, що «обрання Ізраїля не є винагородою за заслуги, а знаком безкорисливого покликання бути посередниками між божественним благословенням і поганськими народами».
Ми перешкода чи заохочення?
Подія, що сталася зі святим апостолом Петром, вчить нас, що євангелізатор не може стояти на заваді креативній дії Бога, який «хоче, щоби всі люди спаслися» (1Тим 2,4), а повинен сприяти зустрічі сердець із Господом. Папа закликав замислитися над тим, як ми ставимося до наших братів, особливо тих, що не є християнами, і чи ми не є перешкодою для їхньої зустрічі з Богом.
«Просімо сьогодні благодаті, — закликав на завершення Франциск, — дозволити Богові дивувати нас своїми несподіванками, не перешкоджати Його креативності, але розпізнавати й заохочувати нові шляхи, якими Воскреслий виливає свого Духа на світ і притягає серця, являючись як Господь усіх (Діян 10,36)».