Світ

Американські єпископи: вакцини проти COVID-19 є «морально прийнятними»

30 Листопада 2020, 13:03 1396

Спростовуючи плутанину, яка останнім часом виринала у ЗМІ стосовно вакцин від COVID-19, розроблених лабораторіями Pfizer та Moderna, єпископи США оголосили, що вакцинування ними не є аморальним вчинком.

Голова комісії Конференції католицьких єпископів США з питань доктрини єпископ Кевін Роудс та голова Комітету з pro-life діяльності архієпископ Джозеф Науман опублікували це в роз’ясненні, зверненому до співбратів-єпископів.

«Лабораторії Pfizer і Moderna не передбачають використання клітин, взятих в абортованих дітей, ні на якому етапі проєктування, розробки та виробництва своїх вакцин, — заявили вони. — Однак їх не можна вважати повністю вільними від будь-яких зв’язків з абортами, оскільки для одного з підтверджувальних лабораторних тестів своїх продуктів було використано морально забруднену клітинну лінію. Відповідно, зв’язок є, але відносно віддалений».

«Дехто стверджує, що щеплення вакциною, виготовленою з застосуванням забруднених клітинних ліній, є аморальним і неприпустимим, — також сказали єпископи. — Це неточно відображає католицьке моральне вчення».

Роудс і Науман цитують три документи Церкви стосовно питання «забруднених вакцин»: дослідження Папської Академії «За життя» «Моральні роздуми про вакцини, приготовані з клітин, узятих з абортованих людських плодів» (2005 р.); абзаци 34-35 в «Інструкції з деяких біоетичних питань» (Dignitatis Personae) Конгрегації віровчення та «Примітка про італійську проблему вакцини» Папської академії  «За життя» (2017).

«Усі ці документи вказують на аморальність використання тканин, узятих в абортованих дітей, для створення клітинних ліній, — пояснюють єпископи. — Вони також розрізняють моральну відповідальність різних учасників процесу: від тих, хто займається розробкою та виробництвом вакцини, до тих, хто отримує щеплення нею. Що найголовніше: всі вони чітко дають зрозуміти, що на рівні реципієнта прийняти вакцинацію морально допустимо, коли немає альтернатив та є серйозний ризик для здоров’я».

У своїй заяві від 21 листопада президент і генеральний директор Католицької асоціації охорони здоров’я, сестра милосердя Мері Хаддад зазначила: етики Асоціації, «за співпраці з іншими католицькими біоетиками», використали рекомендації, опубліковані Папською Академією у 2005 і 2017 роках, стосовно походження вакцин, і «не знаходять нічого морально неприйнятного у вакцинах, розроблених Pfizer та BioNTech (німецький партнер Pfizer) і Moderna».

Мері Хаддад також зазначила: Асоціація «вважає важливим, щоб будь-яка затверджена вакцина проти COVID-19 розподілялася скоординовано та справедливо, оскільки коронавірусна хвороба мала непропорційний вплив на вразливі верстви населення, такі як люди похилого віку, громадяни з низьким рівнем доходу, особи з вразливими станами здоров’я та расові й етнічні меншини». Асоціація закликала інші католицькі організації охорони здоров’я розповсюджувати вакцини, розроблені цими компаніями.

11 листопада 2020р. у Pfizer та BioNTech оголосили, що результати великого дослідження показують 95% ефективність вакцини, яку вони виготовляють із жовтня. П’ять днів потому лабораторія Moderna заявила, що, згідно з попередніми даними третього етапу випробувань, їхня вакцина запобігає COVID-19 з ефективністю 94,5%. Обидві лабораторії звернулися до Управління з продовольства та медикаментів США (FDA) з проханням про екстрене затвердження їхніх вакцин, яке відкрило би шлях їхньому поширенню в світі. Засідання адміністрації з цього питання має відбутися 10 грудня.

18 листопада єпископ Джозеф Стрікленд із Техасу написав у своєму Твіттері, що виробництво вакцини лабораторією Moderna є аморальним. «Ненароджені діти загинули під час абортів, а їхні тіла використовували як “лабораторні зразки”. Я закликаю всіх, хто вірить у святість життя, відмовитися від вакцини, яка була виготовлена аморально». Єпископ Джозеф Бренно з Каліфорнії у своєму відеозверненні від 18 листопада заявив: «Ми всі хочемо здоров’я для себе та інших, і повинні цьому сприяти… але не за рахунок чийогось життя».

Джон Брегані, директор інституційних відносин Національного католицького біоетичного центру у Філадельфії, у нещодавньому інтерв’ю заявив: самі вакцини Moderna та Pfizer не вироблялися з використанням клітинних ліній, отриманих із тканин абортованих плодів. Він висловив велику повагу до єпископа Стрікленда, назвавши його «сміливим свідком віри, який говорить про певні істинні речі щодо процесів, які десятками років відбуваються у галузі фармацевтичних досліджень та розробок»; однак підкреслив, що у випадку з вакцинами проти коронавірусу зв’язок з абортами є надзвичайно віддаленим.

На думку Роберта Тібаллі, інфекціоніста з Чикаго та члена Католицької медичної асоціації, цей непрямий зв’язок порушує етичну проблему для католиків. «Клітинні лінії абортованих плодів безпосередньо не використовувались у вакцині від Moderna, але їх опосередковано використовували на кілька кроків від фактичного розвитку вакцини, — сказав він. — Такі клітинні лінії були отримані зі зразків тканин, узятих у плодів, абортованих у 1960-х та 1970-х роках, які відтоді вирощувалися в лабораторіях усього світу».

У своєму дослідженні 2005 року Папська академія «За життя» зазначила, що католики зобов’язані домагатися створення морально справедливих альтернативних вакцин, але також зазначила, що вони не повинні жертвувати загальним благом громадського здоров’я, якщо заміни немає.

«Католики можуть мати впевненість: якщо є велика потреба і немає альтернатив — їм не заборонено використовувати ці нові вакцини», — сказав Брегані, посилаючись на це дослідження. Він додав, що є багато речей, для яких Церква закликає шукати альтернативи. Прикладом цього є рішення французької компанії Sanofi більше не використовувати клітини абортованих плодів для виробництва своїх вакцин проти поліомієліту, що нещодавно було схвалено FDA. Зараз Sanofi розробляє вакцину проти COVID-19, використовуючи «клітинні лінії, не пов’язані з неетичними процедурами та методами». Інші такі компанії — Inovio Pharmaceuticals та Інститут медичних досліджень імені Йоана Павла II.

Переклад CREDO за: National Catholic Reporter

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

США
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books