Молитві з Дівою Марією була присвячена загальна аудієнція, що відбулася в переддень свята Благовіщення Господнього.
«Знаємо, що магістральною дорогою християнської молитви є людська природа Христа. Справді, характерна близькість християнської молитви була би позбавленою значення, якби Слово не втілилося, даруючи нам у Святому Дусі свої синівські взаємини з Отцем». Це зауваження стало відправною точкою для роздумів, якими Папа Франциск поділився під час загальної аудієнції в середу, 24 березня 2021 року. Напередодні урочистості Благовіщення він говорив про молитву в єдності з Богородицею, пише Vatican News.
Єдине посередництво Христа
Святіший Отець зазначив, що Христос є Посередником, «мостом», яким ми проходимо, щоби звертатися до Отця. Він — єдиний Відкупитель. Кожна наша молитва, яку підносимо до Бога, «є молитвою через Христа, з Христом і в Христі» та здійснюється «завдяки Його заступництву». Святий Дух поширює це Христове посередництво «на всі часи та в кожне місце», бо «немає іншого імені, яким ми можемо бути спасенні».
«З єдиного посередництва Христа черпають сенс та цінність усі інші посилання, які християнин знаходить для своєї молитви та побожності; першим між усіма є посилання на Діву Марію», — сказав він.
Розширене материнство Марії
Богородиця посідає особливе місце в житті й молитві християнина, бо є Матір’ю Ісуса. У християнській іконографії Марія займає важливе, дуже піднесене місце, але «завжди у зв’язку з Сином та з огляду на Нього». Вона вказує на дорогу до Нього як «Одигітрія» («Провідниця»). Її руки, погляд, постава є «живим катехизмом», що завжди вказує на центр, яким є Ісус.
«Саме цю роль Марія виконувала протягом свого земного життя та зберегла назавжди: бути смиренною Господньою слугинею», — підкреслив Наступник святого Петра. Марія смиренна до такої міри, що в Євангеліях здається, ніби Вона «майже зникає»; однак завжди з’являється у «ключових моментах».
«Ісус, — додав Папа, — поширив материнство Марії на всю Церкву, коли незадовго до смерті на хресті ввірив Їй улюбленого учня. Від цієї миті ми поставлені під Її покров».
Мати, яка постійно присутня
Тож Божий люд почав молитися до Неї як за допомогою висловів, записаних у Євангелії: «повна благодаті», «благословенна між жінками», — так і за посередництвом титулу, схваленого Ефеським Собором: «Богородице», «Божа Мати», та іншими титулами, що випливають із любові дітей до матері. Але всі ці титули «нічого не відбирають від унікальності спасіння, довершеного Христом, який є єдиним Відкупителем». Молитва прослави супроводжується проханнями про заступництво, «нині і в годину смерті нашої».
«Марія завжди присутня в узголів’ї своїх дітей, які відходять із цього світу. Якщо хтось виявляється самотнім і покинутим, Вона, як мати, є близькою, як була поряд зі своїм Сином, коли всі Його покинули. Марія була та перебуває у дні пандемії поряд із людьми, які, на жаль, завершили свій земний шлях в обставинах ізоляції, без утіхи від близькості своїх рідних. Марія завжди перебуває там, поруч із нами, зі своєю материнською ніжністю», — наголосив Святіший Отець.
Молитва, яка не є даремною
Підсумовуючи, Папа зазначив, що молитви, звернені до Богородиці, ніколи «не є даремними». З готовністю прийнявши запрошення архангела Гавриїла, Вона так само «відповідає на наші благання, вислуховує наші голоси, також і ті, що залишаються закритими в серці, які не мають сил, щоб вийти назовні, але які Бог знає краще від нас самих».
«Подібно як кожна добра мати, а навіть і більше, Марія захищає нас у небезпеках, турбується за нас, також і тоді, коли ми занурені у свої справи та втрачаємо відчуття шляху, наражаючи на загрозу не лише своє здоров’я, але також спасіння. Марія є там, щоб молитися за нас, молитися за тих, хто не молиться. Щоб молитися з нами. Бо Вона — наша мати», — наголосив Святіший Отець.