Протягом століть Церква знаходила різні способи стисло описати життя християнина та різні цикли літургійного року.
Зокрема, періоди Великого Посту і Великодня легко описати на прикладі двох біблійних міст: Вавилона та Єрусалима.
Дом Проспер Ґеранже вказує на це у своїй праці «Літургійний рік», цитуючи святого Августина і те, як той описував ці два літургійні періоди.
«Є два періоди, — каже святий Вчитель [Церкви]: один — той, що нині, і проходить у спокусах та скорботах цього життя; інший — той, що буде згодом, і пройде у вічній безпеці та радості. Так ми виділяємо два періоди: час перед Воскресінням Христовим і час після нього. Той, що перед Великоднем, — це смуток нинішнього життя; той, що буде після, — це блаженство нашого майбутнього небесного уряду».
Далі Ґеранже пов’язує цю концепцію з Єрусалимом та Вавилоном.
«Церква, тлумач Святого Письма, часто говорить нам про два міста, що відповідають цим двом періодам згідно зі святим Августином. Ці міста — Вавилон і Єрусалим. Вавилон — образ цього світу, світу гріха, серед якого християнин повинен провести свої роки випробування. Єрусалим — це райська країна, де йому належить спочити після всіх випробувань. Народ Ізраїля, вся історія якого — це один великий образ людського роду, був вигнаний з Єрусалима і перебував у рабстві у Вавилоні».
Народ Ізраїля довгі роки перебував у полоні, прагнучи повернутися до своєї Обіцяної землі. Вони тужили за Єрусалимом і сумували за тими днями, коли можна буде вільно поклонятися Богу.
Так само і до Великого Посту потрібно ставитись як до часу туги за Небесним Єрусалимом, до очікування того дня, коли Господь покличе нас додому.
Крім того, ізраїльтяни не хотіли залишатися у Вавилоні. Вони хотіли бути звільненими. Ми повинні відчувати те ж саме, не бажаючи залишатися у полоні свого гріха, але бути з’єднаними з Богом у святій свободі.
Ці два періоди літургійного року прекрасні, і ми повинні користуватися ними, щоб підготувати свої серця до нашого кінцевого призначення.
Переклад CREDO за: Філіп Кослоскі, Aleteia