Кардинал Герхард Мюллер, колишній префект Конгрегації Віровчення, попереджає про серйозну небезпеку, яка може стати причиною «колективного самогубства» людства.
«Християнство сприяє цивілізації життя і кидає виклик культурі антропологічного нігілізму, яка мала би закінчитися колективним самогубством людства. Атеїзм — це нігілізм. Його плід — смерть», — заявив кардинал у виступі, підготовленому до 14-го Всесвітнього конгресу сімей, що проходив у Мексиці з 30 вересня по 2 жовтня, повідомляє CNA.
Кардинал пояснив, що нігілізм, себто уявлення нового часу, що «сам Бог помер», як писав філософ Гегель, може призвести до відчуття, що в людському бутті немає нічого поганого, а тому людині дозволено все, що їй подобається.
У своїй промові під назвою «Людина, створена на образ і подобу Божу: маніфест проти антропологічного нігілізму» кардинал Мюллер посилався на тези Фрідріха Ніцше, «пророка постхристиянського нігілізму», що проголошував «смерть Бога», та історика Ювала Ноя Харарі, «який став кимось на зразок гуру так званого транс- і постгуманізму».
Почесний префект пояснив, що «як історик, Харарі мусив би знати, як швидко бачення божественної надлюдини може стати диявольськи нелюдським. ХХ століття продемонструвало це з усією жорстокістю, у Східній та Західній Європі, особливо в Німеччині та росії».
«Якщо людина перестає бути творінням за образом і подобою Триєдиного Бога, вона занурюється в глибини антропологічного нігілізму, — попередив Мюллер, згадавши, зокрема, людей, що змінюють або оновлюють свої частини тіла. — Матір антропологічного нігілізму — це гординя створіння, яке хоче стати подібним до Бога та визначати свою власну різницю між добром і злом, істинним і фальшивим. Джерело його мотивації — сліпе божевілля нечестивих, що міняють славу нетлінного Бога на власноруч створені ідеологічні образи. Коли люди поклоняються творінню замість Творця, вони втрачають славу синів і друзів Божих».
Кардинал попередив, що антропологічний нігілізм — ворог життя, оскільки він заохочує акти вбивства дітей в утробі матері як право людини та утилітарну вимогу так званої «милосердної смерті» (евтаназії). «Але гнилі плоди антропологічного нігілізму також виявляються в сумнівах щодо шлюбу між чоловіком і жінкою, який розглядається як варіант серед будь-якої кількості можливостей оргіастичної насолоди сексуального задоволення без повної віддачі в любові та без відтворення себе у дитині як плоді любові й батьківського лона», — продовжив він. — Таким чином заперечується зв’язок шлюбу з плідністю, якою Творець благословив чоловіка і жінку, щоб вони передавали, зберігали і сприяли створеному Богом життю».
Кардинал Мюллер торкнувся також питання ґендерної ідеології, яка робить хибне розрізнення між біологічною статтю та «ґендером» як соціокультурним конструктом.
«Крім біологічно доведеного факту, що справжня зміна статі неможлива, вигадка про вільний вибір статі — це заперечення Божої волі щодо нашої особи. Кожна людська істота існує у своїй тілесній природі в чоловічому чи жіночому вираженні, — сказав він. — Ґендерна ідеологія, що також належить до категорії антропологічного нігілізму, позбавляє як чоловіків, так і жінок їхніх можливостей».
Він звернувся до слів святого Іринея Ліонського, нещодавно проголошеного Вчителем Церкви, нагадавши, що «ніхто не може реформувати чи модернізувати вчення Христа, оскільки Він Сам силою свого Втілення приніс із собою всю новизну та сучасність, щоб оновити та оживити людину».
«Антропологічний нігілізм — це справжня небезпека для Церкви, коли навіть католицькі богослови більше не припускають факту історично унікального і нездоланного Об’явлення Бога в Ісусі Христі, а натомість йдуть на збочений компроміс із постгуманізмом лише для того, щоб Церква “вижила” як соціальна організація в сучасному світі без Бога, —сказав кардинал. — Для цієї “теології без Бога” Сотворення і Завіт, Втілення і Жертва Ісуса на хресті та Його тілесне Воскресіння — це лише екзистенційні символи міфологічного характеру».
«Якби християнство було просто набором різних поглядів на непізнане Божественне, які поширюються на наше теоретичне розуміння світу та практичні способи давати собі раду з непередбаченими обставинами, тоді не варто було би боротися, страждати та вмирати за правду про Господа», зазначив Мюллер. Він наголосив, що «наша віра в Бога і Отця Ісуса Христа долає культуру смерті та антропологічний нігілізм. Віра відкриває нас для культури життя в любові до Триєдиного Бога, тому що ми звільняємося від рабства минущого до свободи і слави дітей Божих».