Роздуми до Слова Божого на 17 грудня
Євангелист Матей пам’ятає, що родовід слід розпочати з першої людини — Адама, але пам’ятає також і його безславний вибір, що приніс людству смерть… У своїй новій книзі Матей хоче описати дію Бога, який повертає померлого Адама до життя. Тому новий родовід, тобто початок нового життя людства, розпочинається вже не від Адама, але від Авраама. Народилася нова людина, яка повірила, яка відвернулася від язичницьких богів, яку називаємо батьком у вірі, батьком усіх народів…
Цікавим є той факт, що як перша, так і остання людина цього нового родоводу (Авраам і св. Йосиф), повірила в незрозуміле для неї Боже слово і прийняла його усім серцем.
Цікаве також те, що Матей у родоводі Ісуса Христа згадує про три групи людей, кожна з яких нараховує по чотирнадцять поколінь; однак коли починаємо рахувати, легко зауважуємо, що це не так. У першій групі від Авраама до Давида нараховуємо лише тринадцять поколінь. Проте коли врахуємо Авраама, який також зроджений (у вірі) внаслідок Божого втручання, — стає зрозуміло, де саме загубилося це одне покоління. Слід читати між рядків: Господь зродив Авраама…
Також третя група має лише також тринадцять поколінь, рахуючи від вавилонського переселення до Христа. Чотирнадцятим поколінням є люди, які вже приймають Христа: «Котрі ж прийняли Його — тим дало право дітьми Божими стати, які в ім’я Його вірують; які не з крові, ані з тілесного бажання, ані з волі людської, лише від Бога народилися» (Йн 1, 12‑13).
Таким чином усе стає зрозумілим. Три групи людей, рівно поділені по чотирнадцять поколінь у кожній групі. У першому поколінні Господь у вірі зродив Авраама; в останньому поколінні Господь у вірі зроджує мене…
У цьому Божому родоводі є святі й грішники, євреї і язичники, чоловіки та жінки, ти і я…