Коментарі

Кардинал Чень звинувачує секретаріат Синоду у маніпуляціях на користь заздалегідь визначеного порядку денного

04 Жовтня 2023, 17:36 1980

Напередодні початку асамблеї Синоду про синодальність у медіа з’явився лист гонконгського кардинала Йосифа Ченя, у якому він висловлює кардиналам і єпископам всього світу своє серйозне занепокоєння і закликає до змін у синодальному процесі, а також до жвавого обговорення тем синодального зібрання.

Лист, копія якого надійшла у розпорядження CNA, датований 21 вересня. У ньому кардинал Чень звинувачує організаторів Синоду у маніпуляціях і просуванні порядку денного замість справжнього церковного дискурсу.

Кардинал Чень розглядає теологічний аспект синодальності, спираючись на нещодавній документ Міжнародної богословської комісії «Синодальність у житті та місії Церкви», підкреслюючи, що у своїй основі синодальність стосується «спільності та участі всіх членів Церкви у євангелізаційній місії». Кардинал вказує на мізерну кількість посилань на цей критично важливий схвалений Ватиканом документ у підготовчих матеріалах Синоду, що сигналізує про потенційне відхилення від основоположних церковних принципів.

Одним із таких принципів є «колегіальне служіння єпископів», що базується на богословських засадах Другого Ватиканського Собору.

«Мене бентежить той факт, що, з одного боку, мені кажуть, що синодальність — це конститутивний елемент Церкви, але водночас говорять, що Бог очікує цього від нас у цьому столітті так, ніби це новинка, — пише Чень. — Як же Бог міг забути включити цей конститутивний елемент у свою Церкву, дозволивши їй жити без нього протягом 20 століть свого існування?»

Кардинал Чень також занепокоєний припущенням, що нарешті настав час перевернути «піраміду церковної ієрархії» — тобто, надати верховенство мирянам. Папа Франциск використав образ перевернутої піраміди у 2015 році, під час промови з нагоди 50-річчя заснування Синоду єпископів. Спираючись на це, один з учасників Синоду про синодальність, отець Ормонд Раш, виступив за зміни в еклезіології та церковній організації.

Чільне місце у тривогах кардинала Ченя займає німецький «синодальний шлях», учасники якого проголосували за літургійне благословення одностатевих зв’язків, рукоположення жінок та зміни вчення Церкви про ЛГБТ і ґендерну ідеологію. Він зазначає, що хоча Папа й висловлював занепокоєння щодо процесів у німецькій Церкві, він, однак «ніколи не наказував припинити цей процес у Німеччині», а також залишив непублічним своє звернення до німецьких єпископів під час їхнього візиту ad limina у листопаді 2022 року — зазвичай такі звернення публікують у ватиканській газеті «L’Osservatore Romano». Натомість у березні 2023 року німецькі єпископи оголосили, що продовжують реалізацію своїх планів.

Враховуючи ретельно сплановані та реалізовані події в Німеччині, у своєму листі кардинал Чень застерігає від спроб відійти від традиційного церковного порядку, зазначаючи, що будь-яка удавана демократична переорієнтація поєднується з революційними змінами в церковній конституції та моральному вченні про сексуальність. Чень також відзначає стрімке зменшення кількості вірних католиків у Німеччині з початку «cинодального шляху», прямо заявляючи: «Церква в Німеччині вмирає». Він порівнює цей крах із занепадом католицизму в Нідерландах.

Проводячи іншу історичну паралель, кардинал пише: «Я вважаю, що не зайве буде згадати тут про великий розкол, який загрожує англіканській спільноті», маючи на увазі глибокі внутрішні розбіжності в Англіканській церкві стосовно таких питань, як гомосексуальні шлюби і рукоположення ЛГБТ-осіб. Чень зазначає, що деякі англіканці закликали свого голову, англіканського архієпископа Кентерберійського, до покаяння, заявивши, що в іншому випадку вийдуть з-під його керівництва. На думку кардинала, приклад англіканців — це суворе нагадування про шляхи розколу, якими може піти Католицька Церква, якщо її зіб’ють на манівці хибними тлумаченнями — або, що гірше, маніпуляціями синодальністю у гонитві за сумнівною аґендою.

Виходячи з цього контексту, кардинал Чень звинувачує Секретаріат Синоду у сумнівній поведінці.

«Секретаріат Синоду дуже ефективний у мистецтві маніпуляції, — пише він. — Часто вони стверджують, що не мають жодного порядку денного. Це справжня образа нашого інтелекту. Будь-кому видно, яких висновків вони прагнуть». 

Кардинал Чень також вказує, що організатори Синоду, наголошуючи на необхідності «слухати всіх», на практиці зосереджуються на одній окремій групі: «Поступово вони дають нам зрозуміти, що до цих “всіх” особливим чином належать ті, кого ми “виключаємо”. Нарешті, ми розуміємо, що вони мають на увазі людей, які обирають сексуальну мораль, відмінну від католицької традиції».

«Надання права голосу мирянам могло би бути виявом поваги до sensus fidelium, але чи вони [організатори] впевнені, що ці запрошені миряни є вірними? Що вони бодай ще ходять до церкви? Власне кажучи, ці миряни не були обрані християнським народом», — пише Чень, додаючи прохання про те, щоб хоча б голоси єпископів і мирян рахувалися окремо.

Прелат також не погоджується з загальним часом, відведеним на проведення Синоду. «Немає жодних пояснень щодо потреби у ще одній синодальній сесії 2024 року, — пише він, припускаючи, що організатори, не впевнені, що зможуть досягти своїх цілей під час цієї сесії, беруть собі більше часу для маневрів. — Якщо те, що хотів сказати Святий Дух, оприявнюється через голосування єпископів, яка може бути потреба у ще одній сесії?»

Кардинал Чень також звинувачує організаторів в уникненні чесних, жвавих дискусій, стверджуючи, що Святий Дух справді діє через відкритий і потужний діалог, як було під час Другого Ватиканського собору: «На Соборі, перш ніж дійти майже одностайного висновку, багато часу присвячувалося жвавим дискусіям. Саме там діяв Святий Дух. Уникати дискусій означає уникати правди».

Чень також закликає єпископів не коритися беззаперечно процедурним вказівкам, а натомість, наслідуючи духовні приготування Папи Йоана ХХІІІ перед Другим Ватиканським Собором, у молитовному дусі представляти Папі свої міркування.

«Мені відомо, що на Синоді про сім’ю Святіший Отець відхилив пропозиції кількох кардиналів і єпископів саме щодо процедури. Але якщо ви з повагою представите петицію, підтриману багатьма підписантами, можливо, її приймуть. У кожному разі, так ви виконаєте свій обов’язок. Прийняти нерозумну процедуру означає приректи Синод на провал».

На завершення 91-річний кардинал пише: «Я вважаю цей написаний мною лист конфіденційним, але його нелегко буде вберегти від рук медіа. Я дуже старий, мені нічого вигравати і нічого втрачати. Я радий просто зробити те, що вважаю своїм обов’язком».

Нагадаємо, що кардинал Чень, почесний єпископ Гонконгу, — один із підписантів «dubia» п’яти кардиналів про ключові питання віри і моралі, жертва тривалих переслідувань з боку комуністичного китайського уряду і критик політики Святого Престолу стосовно Китаю.

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Riisi, peruna vai pasta laihtumiseen? 8 perunamuusin salaisuutta