Роздуми над Словом Божим на середу I тижня Адвенту
Опис помноження хлібів у катехизі ранньої Церкви був євхаристійним знаком. Господь пророчим чином заповідає той жест, що його звершить на Останній Вечері. Навіть ужито того самого слова: «склавши подяку» — еухарістезас. Спробуймо поглянути на контекст цього оповідання, який криє в собі цікаву деталь.
Читаємо про те, що до Ісуса приходили найбільш скривджені та зранені члени суспільства: криві, каліки, сліпі, німі й багато інших із цієї категорії. Хочу звернути увагу на одне слово: киллус — «каліки», дослівно: «поламані». Одразу після цього переліку читаємо про те, як Ісус «ламає» — по-грецьки: еклязен — хліб і помножує його саме для цих людей.

“ Бог, розламаний на дереві хреста, дає себе в дар для усіх життєво поламаних, які потребують милосердя!
Слово «ламає» також має спільний корінь зі словом «каліка», «поламаний». Господь своєю «поламаністю», своєю жертвою, яка звершується в Євхаристії, прагне наситити кожний «перелом» твого серця. Він, розламаний на дереві хреста, дає себе в дар усім життєво поламаним, які потребують милосердя!