Джон Р. Р. Толкін, письменник і ревний католик, казав, що його «Володар перснів» — це принципово релігійний і католицький твір. «Принципово католицький»? Чи це справді так?
Погляньмо пильніше на бестселер Толкіна, щоб розпізнати його великопісний дух.
Ключем, що розкриває католицьку і великопісну сутність «Володаря перснів», є дата знищення Єдиного Персня. Нам кажуть, що це сталося 25 березня. Це свято Благовіщення, свято Втілення, дата, коли Бог став людиною; дата, коли Слово стало Тілом. Це саме собою досить захопливо; але, згідно з традицією, це також історична дата розп’яття Христа. Разом із Воскресінням Втілення та Розп’яття знищують силу гріха, відкуплюючи нас від його панування. Як католик, який глибоко вивчив історію Середньовіччя, Толкін це добре знав. Але який зв’язок між Втіленням, Розп’яттям і знищенням Персня?
Єдиний Перстень створений для того, щоб керувати всіма та зводити їх у пітьмі. Первородний гріх — це Єдиний гріх, щоб керувати всіма та зводити їх у пітьмі. Сила Єдиного Персня і сила Єдиного гріха були знищені в один день. Це означає, що у певному сенсі Перстень — це синонім самого гріха. Надягання персня є актом гріха. Якщо ми постійно носимо Перстень, ми стаємо залежні від його сили. Ми стаємо його рабами. Ми висихаємо і перетворюємося на руїну. Ми «ґоллумізуємо» себе.
Однак якщо ми маємо Перстень, але не носимо його, ми несемо тягар гріха, не згрішивши. Носителі Персня — це хрестоносці!
У Фродо Торбині, тому, хто покликаний нести тягар Персня, тягар гріха, можна вбачати образ Христа-хрестоносця. Не дивно, що Фродо покидає Рівенділ 25 грудня і прибуває на гору Ородруїн (Голгофу) 25 березня. Його подорож — це життя Христа від народження до смерті! Семвайз Ґемджі є вірним учнем, який супроводжує свого вчителя. Його подорож — це та подорож, до якої ми всі покликані, особливо у час Великого Посту.
Читайте також: Великопісна пригода з Більбо Торбином
Переклад CREDO за: Джозеф Пірс, Aleteia