«Fiducia supplicans», декларація Дикастерію віровчення, що дозволяє благословляти одностатеві та інші несакраментальні пари, була сприйнята в Африці як «культурна колонізація», — вказав архієпископ Кіншаси, який є членом Ради кардиналів.
Кардинал Фрідолін Амбонго дав інтерв’ю франкомовному католицькому телебаченню KTO. Конголезький ієрарх є головою Симпозіуму єпископських конференцій Африки й Мадагаскару (SECAM).
Ієрарх висловив жаль через брак «синодальності» у процесі редагування цього ватиканського документу, який викликав неоднозначні реакції та глибокі розбіжності серед католицьких єпископів в усьому світі після його оприлюднення 18 грудня 2023 року.
«В цій декларації проявилася справжня культурна проблема, оскільки Африканський континент розглядає Fiducia supplicans як культурну колонізацію», — сказав конголезький архієпископ. На його думку, те, що пропонує Fiducia supplicans, є «різновидом західного імперіалізму, але на культурному рівні». Він уточнив: «Практика, яка вважається нормальною на Заході, була нав’язана іншим народам. На моє переконання, це пояснює ущипливість реакції Африки». Так кардинал Фрідолін згадав рішення африканських єпископів від 11 січня не впроваджувати Fiducia supplicans на Чорному континенті, ухвалене після запиту від 20 грудня про думку голів Конференцій католицьких єпископів Африки задля отримання «єдиної синодальної заяви».
Кардинал Амбонго висловив сумнів у тому, чи публікація документа такого типу була вдалою. «Ми щойно завершили першу сесію Синоду про синодальність, а тепер чекаємо на другу. Ми повернемося до питань, що постали під час першої сесії; і ми б більше виграли, дочекавшись кінця другої [сесії], щоб ця тема дозріла в дусі синодальності», – зазначив він.
«Особисто я вважаю, що нас найбільше здивувало і шокувало те, яким чином був оприлюднений цей текст. Коли читаєш зміст документа — то ніякої революції в ньому немає, тому що ми благословляємо людей, благословляємо всіх і все, навіть тварин і машини. Інколи я благословляю навіть ручки, якими користуються учні. Благословення можна дати кожному. Це означає, що причиною проблеми було не благословення — бо ми їх уже вділяємо. Те, що було певним шоком — і я вважаю, що ми мали трохи краще підготувати громадську думку під час Синоду, — то це благословення гомосексуальних пар», — сказав конголезький кардинал.
Архієпископ Кіншаси висловив переконання, що якби текст документа був попередньо проконсультований і проаналізований у дусі синодальності, — можливо, його можна було би представити в іншій формі та в іншому тоні, беручи до уваги чутливість інших людей.
Кардинал Амбонго відзначив, що після заяви африканських єпископів від 11 січня на їхньому континенті панує мир і спокій. «Відтоді ми більше не говоримо про Fiducia supplicans у категоріях в’їдливої опозиції Риму чи Святішому Отцю», — сказав він. «Церква на нашому континенті має дуже чітку позицію. Ми приймаємо гомосексуалістів як людей, як дітей Божих; ми не відкидаємо їх; але ми не виходимо з того, що ця сексуальна орієнтація є тим, чого ми можемо вчити наших дітей», — сказав в інтерв’ю для KTO кардинал Фрідолін Амбонго.