Світ

Єпископ Лурда: наразі немає консенсусу щодо видалення мозаїк Рупніка з санктуарію

03 Липня 2024, 13:19 439

Єпископ Лурда і Тарба Жан-Марк Мікас розпорядився зробити «менш видимими» мозаїки звинуваченого у серійних зґвалтуваннях Марко Рупніка, якими оздоблено всесвітньо відому святиню, — але поки що не наказував їх видалити.

Раніше єпископ висловлював сподівання розібратися з цим питанням до весни.

Обвинувачі Рупніка твердять, що видалення робіт Рупніка зі святих місць є необхідністю, оскільки насильство, якого зазнали жертви, було частиною «творчого» художнього процесу Рупніка, що робить його твори непридатними для сакральних просторів.

Жертви сексуального насильства також зазначають, що наявність робіт з підписом відомого ґвалтівника — особливо того, хто так довго уникав правосуддя, як це робив Рупнік, — робить травми болючішими і фактично додає до них нові.

У вівторок єпископ Жан-Марк Мікас опублікував пресреліз, в якому заявив, що особисто він «надає перевагу» видаленню мозаїк Рупніка, які зараз прикрашають святиню Богородиці з Лурда, але зазначив, що консенсусу у цьому питанні немає, бо деякі сторони досі чинять опір.

Єпископ оголосив, що призупиняє підсвічування мозаїк Рупника під час вечірніх процесій у храмі, назвавши це «першим кроком» і пообіцявши далі працювати над досягненням консенсусу щодо їх подальшої долі.

«Моя роль полягає в тому, щоб переконатися, що санктуарій приймає всіх, а особливо тих, хто страждає, — сказав Мікас. — Серед них є жертви насильства та сексуальних зловживань, як діти, так і дорослі».

«Зранені люди, які потребують розради та відшкодування, повинні бути на першому місці у Лурді, — додав він. — Це благодать, властива цьому санктуарію: ніщо не має перешкоджати їм відповісти на послання Богоматері, яка запрошує їх у паломництво».

«Оскільки для багатьох це стало неможливим, то моя особиста думка полягає в тому, що було би краще видалити ці мозаїки», — підсумував він.

Єпископ Мікас також поділився своїми думками з французьким виданням «La Croix International», пояснивши, що мозаїки Рупніка влаштовані таким чином, що їх можна видалити, не завдаючи шкоди святині.

«Одного разу їх потрібно буде видалити, оскільки вони перешкоджають досягати Лурда тим людям, для яких призначене послання санктуарію», — сказав єпископ, додавши, що вирішив «не видаляти їх негайно, враховуючи ті пристрасті, що вирують довкола суб’єкта».

«Цей варіант [з видаленням] не має широкої підтримки, і навіть зустрічає реальну опозицію з певного боку, — сказав Мікас. — Якби моє переконання стало остаточним рішенням, воно не зустріло би достатньо розуміння і спонукало би до ще більших поділів та жорстокості».

Незрозуміло, хто саме є джерелом згаданої єпископом опозиції, як і те, хто міг би ставити перешкоди дієцезіяльному єпискому в управлінні його власною дієцезією. 

Єпископ Мікас сказав, що буде далі працювати з жертвами, щоб визначити, що потрібно робити у Лурді для справедливої розради та відшкодування. 

«Ми розглянемо наступні кроки з людьми доброї волі, які погодяться нам допомогти», — підсумував він.

Нещодавно голова Ватиканського Дикастерію з комунікацій, італійський мирянин Паоло Руффіні, також став об’єктом гучної критики за захист робіт Рупніка, що їх його офіс продовжує використовувати роботи на своєму сайті.

21 червня на Католицькій конференції медіа в Атланті (США) Руффіні запитали, чому роботи Рупніка досі використовують для оформлення сайту Дикастерію, незважаючи на масові звинувачення проти Рупніка та поточне розслідування у Ватикані.

У відповідь Руффіні сказав, що розслідування щодо Рупніка ще не завершене, додавши: «Хто я такий, щоб судити про історії Рупніка?»

Він додав, що у цій справі «не йдеться про неповнолітніх», і сказав, що ми, як християни, покликані «не судити». Він також припустив, що видалення мистецького твору не свідчитиме про більшу близькість до жертв, а коли присутні заперечили це, заявив їм, що вони не праві.

Наташа Говекар, очільниця відділу богослов’я та пастирської діяльності у Дикастерії комунікацій, є членом заснованого Рупніком Центру Алетті, що протягом багатьох років служив базою його мистецької діяльності у Римі.

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Марко Рупнік

МІСЦЕ

Лурд

За матеріалами: Crux

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: