А милостиня — найкращий знак відсутності цієї прив’язаності.
Ісус засуджує не багатство, а прив’язаність до нього, яка розділяє сім’ї та провокує війни, сказав Папа Франциск сьогодні, 19 жовтня 2015 р., під час ранкової Євхаристії у Ватикані.
У своїй проповіді Понтифік нагадав, що не можна служити двом панам: Богові й багатствам, а необхідно зробити вибір між ними. Ісус «не проти багатств самих по собі», але попереджає, що надмірне уповання на гроші перетворює релігію на «страхову компанію». Більше того, прив’язаність до грошей сіє непорозуміння і розділення, як каже Євангеліє в розповіді «про двох братів, які сварилися через спадок», зауважив Папа.
«Подумаймо про те, скільки сімей ми знаємо, які сваряться, не вітаються, ненавидять одне одного через спадок. Це один із таких випадків. Важливішими тут є не любов у сім’ї, любов до дітей, братів, батьків, а гроші. І це нищить. Також і війни, які ми сьогодні бачимо. Звісно, існують ідеали, але за ними стоять гроші: гроші торговців зброєю, гроші тих, хто заробляє на війні», — сказав Папа.
Франциск нагадав про небезпеку жадібності. Можна молитися й ходити до церкви, але при цьому мати серце прив’язаного до багатств і зрештою погано закінчити, зауважив він. Святіший Отець поставив як приклад євангельського багатія, який був «прекрасним підприємцем» і заробив багато грошей, але замість того, щоби поділитися ними зі своїми працівниками, вирішив побудувати ще більші сховища для добра. «Завжди ще більше. Спрага прив’язаності до багатств не закінчується ніколи», — сказав Понтифік.
Він підкреслив, що в такій ситуації багатство стає божком людини. Шляхом спасіння ж будуть блаженства, перше з яких говорить про «вбогість духа», тобто закликає не бути прив’язаним до багатств, «які мають служити іншим, якими треба ділитися, аби допомагати людям розвиватися».
За Франциском, знаком відсутності цієї прив’язаності до матеріальних благ є милостиня, яку людина охоче дає. «Це хороший знак. Це означає, що більшою буде любов до Бога, ніж прив’язаність до багатства», — сказав Папа. Він закликав віруючих дати відповідь на три запитання: «Чи я даю милостиню?», «Скільки я даю?» і «Як я даю? — як Ісус, із ніжністю любові, чи немовби сплачуючи податки?»
За матеріалами: Католік Гомель