Роздуми до Слова Божого на ІІІ неділю Звичайного періоду, рік А
І ходив Ісус по всій Галилеї, навчаючи по їхніх синагогах, звіщаючи Добру Новину про Царство й вигоюючи всяку хворобу й всяку недугу в народі.
Знаменним є це замилування Господа до перебування з людьми мало важливими, звичайними. Сьогоднішнє Євангеліє розповідає про хронологічно першу євангелізаційну мандрівку Господа Ісуса. Безпосередньо перед цим відбулося хрещення в Йордані та спокушання в пустелі. А тепер Господь Ісус пішов проповідувати Добру Новину до північної Галілеї, тобто до провінції найбільш занедбаної і захаращеної, яку лиш можна собі уявити, немов забитий дошками куток із мотлохом. Північна Галілея була захоплена ассирійцями ще до падіння королівства Самарії, за часів Ісуса Христа лише деякі галілеяни підтримували релігійний зв’язок із вірою Ізраїля. Також і культурно це була глибока провінція.
Могло би видаватися, що раз Господь Ісус пройшов проголосити спасіння всім народам, то Він би мав це почати розсудливіше. Мав би податися до соціологічно вузлових місць, туди, де формується суспільна думка, — а не десь там у північну Галілею, в забуту провінцію. Також і на проповідників Євангелія Йому належало би вибрати людей відповідних, які годяться до такої праці, а не звичайних собі рибалок, неотесаних мужиків, які поняття не мають про техніки переконування.
Отож дві великі істини випливають із цього євангелізаційного походу Господа Ісуса до північної Галілеї і з того, що на пастирів своєї Церкви Він вибрав звичайних рибалок. По‑перше, Бог не зважає на особи. Темний неук для Господа Бога такий само дорогоцінний, як Аристотель, Копернік чи Ейнштейн.
А на питання, чому носіями Євангелія Господь Ісус вибрав простих рибалок, а не інтелектуальну еліту тодішнього покоління, особливо точно відповідає Апостол Павло у Першому посланні до Коринтян: «Богові вгодно було спасти віруючих через дурість проповіді (…)Бо Боже й немудре розумніше воно від людей, а Боже немічне сильніше воно від людей (…) Бог вибрав немудре світу, щоб засоромити мудрих, і немічне світу Бог вибрав, щоб засоромити сильне».
На Апостолів Господь Ісус вибрав рибалок, бо Євангеліє мало бути проголошуване просто, без застосування технік переконання і без старань про те, щоби припасти до смаку слухачам. Чому саме так має бути, знову ж таки, прекрасно пояснює Апостол: «Слово моє й моя проповідь не в словах переконливих людської мудрості, але в доказі духа та сили, щоб була віра ваша не в мудрості людській, але в силі Божій!»
о. Яцек Салій ОР
За виданням: Ewangeliarz. Jacek Salij OP. W drodze, 2002