Святіший Отець змінив канон Кодексу канонічного права, зробивши інституційним те, що вже відбувається на практиці: доступ мирянок до служіння Божого слова та при вівтарі.
Апостольським листом motu proprio «Spiritus Domini» Папа Франциск постановив, що служіння лекторату й аколітату відтепер відкриті також і для жінок у постійній формі, з наданням відповідного церковного мандату, повідомляє Vatican News.
Справді, жінки, які читають Боже слово під час літургійних богослужінь чи прислуговують при вівтарі як міністранки чи роздавачі Євхаристії, не є чимось новим у житті сучасної Церкви. Але дотепер це відбувалося без інституційного мандату, як виняток до приписів папи Павла VI від 1972 року, який застеріг ці служіння виключно для осіб чоловічої статі. Йдучи шляхом розпізнавання, здійснюваного останніми синодальними зібраннями у Ватикані, Папа Франциск вирішив учинити інституційною цю жіночу присутність при вівтарі.
Тож згаданим Апостольським листом він змінив перший параграф 230 канону Кодексу канонічного права, постановивши, що жінки можуть отримати доступ до цих служінь і бути настановлені читцями й аколітами шляхом відповідної літургійної чинності. Святіший Отець пояснює: так він хотів прийняти рекомендації, що надійшли під час різних синодальних зібрань, завдяки яким досягнуто «доктринального поступу, що унаочнив, наскільки визначені служіння, встановлені Церквою, мають за спільну основу спільний стан охрещених і царське священство, отримане в Таїнстві Хрещення». Треба, за словами Папи, чітко розрізняти, що йдеться про мирянські служіння, «суттєво відмінні від рукоположеного служіння, яке отримується через Таїнство Рукоположення».
Водночас Папа Франциск написав листа на ім’я префекта Конгрегації віровчення, в якому пояснює богословські рації свого рішення, пов’язуючи його з оновленням, накресленим Другим Ватиканським Собором, та нагальністю «наново відкривати співвідповідальність усіх охрещених у Церкві, зокрема, місію мирянства». Нагадуючи словами святого Йоана Павла ІІ про те, що «на рахунок рукоположених служінь Церква жодним чином не має повноважень уділяти священицьке рукоположення жінкам», додає, що «це є можливим для служінь, не пов’язаних із рукоположенням, тож сьогодні здається слушним здолати це застереження».