Святкуючи Благовіщення Господнє, Церква спогадує, як у незначному селі Назареті простій дівчині явився Господній посланець, звіщаючи, що Вона стане Матір’ю Божого Сина.
«Марія не є лише мостом між нами і Богом, але чимось більшим: Вона — дорога, якою пройшов Бог, щоб досягти нас, і дорогою, якою ми повинні прямувати, щоби дійти до Нього».
Про це Папа Франциск нагадав через Твіттер у четвер, 25 березня 2021 року. Цього дня Церква святкує Благовіщення Господнє, повідомляє Vatican News.
Святкування події, про яку розповідає святий євангеліст Лука, сягає перших віків християнства, наголошуючи на фундаментальному догматичному елементі: втіленні Бога через зачаття у дівочому лоні. На Нікейському та Константинопольському Соборах утвердився «Символ віри», в якому ми до сьогодні визнаємо, що Божий Син «задля нас, людей, і нашого ради спасіння зійшов із небес, і втілився від Святого Духа і Марії Діви, і став чоловіком».
Свято Господнє і Марійне
Кожне посилання на Діву Марію безпосередньо стосується Її Сина Ісуса. На цьому Папа Франциск окремо наголошував під час загальної аудієнції напередодні, яку присвятив роздумам про молитву з Богородицею.
Цей аспект особливо проявився у Благовіщенні, яке є одночасно і спогадуванням втілення Божого Сина, і вшануванням Його Матері. На Сході воно віддавна мало марійний характер, а на Заході — навперемінно і Господній, і марійний, аж доки остаточне роз’яснення не вніс Другий Ватиканський Собор, а святий Папа Павло VI в Апостольському напоумленні «Marialis cultus» від 1974 року, встановлюючи назву «Благовіщення Господнє», уточнив, що йдеться про свято на честь Христа і Пречистої Діви.
Немає нічого неможливого у Бога
Перед нами — центр історії спасіння, початок остаточного сповнення Божого задуму спасіння, тобто Його втілення, через яке відбудеться нове створення. Старий Завіт провіщав цей день обітницею про жінку, що роздавить голову змія, та пророцтвом Ісаї про діву, яка зачне і породить сина.
Прийшовши до Марії, Господній посланець Гавриїл пояснює Їй, що «Господь з Нею», присутній в Її житті з повнотою свого захисту. В цьому контексті звіщає Їй про незвичайне материнство, яке вчинить видимою Божу невидимість. Марія просить про пояснення, чинить розпізнавання, щоб Її «так» було свідомим і добровільним, виявляючи повну довіру створіння до свого Творця. Повідомлення про те, що похила віком родичка Єлизавета також очікує сина, є нічим іншим, як знаком справжності того, що трапилося, адже «немає нічого неможливого в Бога».