Учора, 7 вересня 2021 р., газета «Мінская праўда» опублікувала карикатуру на католицьких священників.
Те, що в Білорусі панує суто більшовицький тоталітарний режим, не є новиною. Його прояви — замикання храмів, переслідування священників, недопущення їх на територію країни після виїзду за кордон тощо — доповнилися ще й таким виключно совєцьким підходом, як публічні наклепи у вигляді карикатур. Люди, які ще пам’ятають принципи пропаганди СРСР, легко впізнають цю методику, коли національно свідомих громадян представляють у пресі як «зрадників народу», в цьому разі — «фашистів». Всесвітнє засудження фашизму залишається в радянській пропаганді найсильнішою «голоблею для побиття» неугодних. Хоча з неупередженого погляду зовні цієї системи цілком очевидно, що саме нинішня влада є по суті фашистською. І головним у таких протистояннях завжди було перевісити свою провину на інших.
З приводу ганебної карикатури білоруський католицький єпископат опублікував свою позицію на сайті Catholic.by. За дорученням голови Конференції католицьких єпископів Білорусі Олега Буткевича позицію єпископату висловив голова Комісії католицької освіти і катехизації єпископ Олександр Яшевський SDB.
У газеті «Мінська правда», засновником якої є Мінський облвиконком, на першій шпальті була опублікована карикатура Антона Островського, відзначає ієрарх. На малюнку зображені католицькі священники, в характерному вбранні, свастики, слова з білоруського християнського гімну «Могутній Боже», перекручений «натяк» на ікону Росицьких мучеників, які загинули від рук нацистів. Підпис на карикатурі, російською мовою, зазначає: «Мутація віри. Хрести бувають різні…»
«Римо-Католицька Церква в Білорусі однозначно засуджує згадану публікацію… і розцінює її як розпалювання ворожнечі в білоруському суспільстві щодо РКЦ в Білорусі, особливо до її ієрархів та пресвітерів, — написано в заяві. — ця публікація глибоко ображає релігійні почуття віруючих. Карикатура, на якій хрест перетворюється у свастику, а також свастика, зображена замість хреста, ображає не тільки священників, але насамперед оскверняє Хрест Христа Спасителя».
На думку католицьких єпископів Білорусі, ця публікація завдає моральної шкоди всім християнам, усіх конфесій. Також вона опосередковано звинувачує все католицьке духовенство у гаданій прихильності до фашизму і нацизму, «що становить свідоме і зловмисне перекручення правди, наклеп і зневагу».
Єпископи РКЦ в Білорусі сподіваються «належної правової оцінки» цієї карикатури з боку «відповідних органів державної влади», хоча зрозуміло, що це не більше ніж голос волаючого в пустелі. Столичне видання не публікує таких карикатур з волі одного редактора.
Особливої аморальності цій ситуації, як коментують у соцмережах білоруси-католики, додає той факт, що автор карикатури походить із католицької родини, а його батько був білоруськомовний письменник, національно свідома людина.
Події в Білорусі свідчать про те, що на Церкву знову почалися різнобічні гоніння та ідеологічна «обробка» населення. Як стосовно згадок про «ковбасу по 2.20», за якою зітхають адепти більшовицької влади, не бажаючи ні знати, ні пам’ятати про мільйони жертв цієї влади, так зараз про Білорус можна не раз почути «зате там дороги чисті». Хоча чисті дороги ніяк не вартують ні фальшивих судів, ні диктаторства в державі, ні наклепів на Церкву.