Окрім добре нам знаного процесу секуляризації ми також бачимо останнім часом серед молоді процес зміцнення віри, — каже проф. Джемма Марія Беллідо.
Як пояснює дослідниця, цей процес стосується переходу від практикування віри з огляду на традицію до віри задля того, щоб бути переконаним християнином. Дослідження були проведені у восьми країнах, зокрема в Іспанії, Італії та великій Британії, повідомляє Vatican News.
Джемма Марія Беллідо керує дослідницьким проєктом «Відбитки. Очікування, ідеали та віра молоді», у межах якого проводяться дослідження серед молодих людей різних країн світу. Найновіші анкети було зібрано в Аргентині, Бразилії, Іспанії, Італії, Кенії, Мексиці, на Філіппінах і в Сполученому королівстві великої Британії; вони охопили майже 5 тисяч респондентів (4889) віком від 18 до 29 років.
«33% учасників визнають, що вірять у Бога; 30% позитивно сприймають Церкву і не розглядають її як земну політичну інституцію», — каже пані професор Беллідо. Головним висновком із цих досліджень стало те, що духовність надалі відіграє важливу роль у середовищі молодих людей і що вона залишається такою само або навіть дещо зростає порівняно з даними, отриманими 5 років тому.
Віра становить важливу точку відліку в соціальних питаннях, а серед віруючих прослідковується тенденція до зростання громадянської свідомості. «Є країни, що відзначаються сильною присутністю релігії, такі як Кенія, Філіппіни чи Бразилія, — каже проф. Беллідо. — Там часто молодь і молиться, і дотримується релігійних практик, і зберігає спадок своєї релігії та охоче бере участь у ритуалах. Також є країни, що проходять секуляризацію, в яких християнство надалі присутнє значною мірою, такі як Іспанія чи Італія, але менший відсоток молоді там ідентифікує себе як віруючих. Проте схоже, що віруючі в цих країнах мають глибше усвідомлення своєї віри — що означає, наприклад, що вони моляться частіше, ніж у країнах із вищим відсотком віруючих».
Як зауважує дослідниця, є питання, які молодь поділяє незалежно від того, чи зараховує себе до віруючих, чи до атеїстів або агностиків.
«Найбільші страхи молодих людей у соціальних питаннях стосуються політичної корупції та екологічних проблем, і вони спільні для віруючих і для атеїстів, — каже проф. Беллідо. — Також є згода щодо того, що сумління кожної людини визначає, що є добром, а що злом; що лікар може відмовитися зробити аборт чи провести асистоване самогубство з огляду на свою совість, і що вони не можуть через це зазнавати професійної дискримінації». Дослідниця також вказує, що переважна більшість молоді виступає проти легалізації проституції.
«Цікавим є спостереження, що навіть ті молоді люди, які декларують себе атеїстами, вдаються до молитви за певних обставин — наприклад, у Кенії та на Філіппінах це досить поширене явище, на рівні близько 70%; але є воно також і в Іспанії, Італії чи Великій Британії, хоч і меншою мірою», — додає професорка.
Останні дослідження в межах проєкту «Footprints» проведено за співпраці Папського інституту Святого Хреста та іспанського центру дослідження громадської думки GAD 3. Заплановано наступні опитування, цього разу щодо тем роботи і стосунків.