25 вересня у віці 82 років в Афінах померла Вассула Райден. Вона народилась у Греції та виросла у православній традиції, але її погляди містили елементи різних християнських конфесій, також католицизму.
Її харизмою була «молитва за єдність Тіла Христового». Хоча вона намагалася поєднати вчення різних Церков — або, можливо, саме через це, — її вчення було засуджене або принаймні викликало заперечення з боку всіх конфесій.
Вассула Райден, справжнє ім’я — Вассілікі Клаудія Пендакіс, народилася 18 січня 1942 року в Геліополісі — дільниці Каїра, у православній грецькій сім’ї. Згодом вона написала, що коли мала 6 років, то зазнала жахливих снів і кошмарів, які вона приписувала спробам сатани вбити її. А коли їй було 10-12 років, Вассула мала «сон наяву» про духовне подружжя з Ісусом, на очах Діви Марії. Вона також описала низку інших подібних подій, які свідчать — незалежно від їхнього змісту і ступеня їх правдивості — про багате внутрішнє життя, вкорінене у християнстві.
1966 року в Лозанні вийшла заміж за лютеранина, від якого народила двох синів. Коли чоловік покинув її, Вассула офіційно розлучилася з ним у листопаді 1980 року, а вже в червні наступного року знову вийшла заміж, також за лютеранина, цього разу за шведа — Пера Рюдена (англійська транскрипція прізвища Rydén дала нам книжки Вассули Райден, знані в пострадянському просторі. — Прим. пер.).
1985 року вона зазнала навернення внаслідок — як сама казала — внутрішніх натхнень і настанов, яких їй уділяли Ісус і ціла Пресвята Трійця, Богородиця Марія і св. Архангел Михаїл. Вассула описала свої приватні об’явлення простими словами (англійською мовою) в понад 100 зошитах, що вийшли друком у формі книги в 14 томах майже 50 мовами як «Правдиве життя в Бозі». Основні теми, які там висвітлюються: молитва за єдність християн; освячення та навернення росії; повернення людства до Бога; визнання всіма Церквами різних членів Небесного двору, які зустрілися з Вассулою (Пресвята Діва Марія, св.Михаїл Архангел, св.Тереза від Дитятка Ісуса та Пресвятого Обличчя, а також Святий Дух як чітко визначена Особа Пресвятої Трійці).
Вчення, яке міститься в цих записках, у багатьох випадках узгоджується з католицькою доктриною. Наприклад — заклик до єдності християнства під проводом Папи Римського; до відновлення вшанування Євхаристії; відродження побожності до Пресвятої Діви Марії. А запорукою такої єдності має стати спільна дата Великодня.
Тим не менш, Конгрегація віровчення опублікувала два документи (6 жовтня 1995 і 29 листопада 1996), у яких застерігала католиків від некритичного сприйняття поглядів греко-єгипетської містички, вказуючи, серед іншого, на не дуже зрозумілу мову її одкровень і стверджуючи, що вони не можуть вважатися надприродними. Також зазначалося, що Вассула самовільно приступає до Таїнств у Католицькій Церкві, формально залишаючись православною.
Як Вассула, так і її прихильники стверджували, що застереження канцелярії Ватикану, яку тоді очолював кардинал Йозеф Ратцінґер, значною мірою випливали з неточного прочитання змісту цих одкровень та їхнього подальшого тлумачення. Але 25 січня 2007 року наступник кардинала (тоді вже папи Бенедикта XVI) на посаді префекта Конгрегації віровчення, кардинал Вільям Левада, підтримав негативну оцінку поглядів Вассули. Вона ж знову заявила, що в її вченні доктринальних помилок немає.
Варто додати, що 16 березня 2011 року Константинопольський патріархат виступив із заявою, в якій рішуче засудив погляди Вассули та попросив православних не поширювати їх.