«Немає чогось такого, як “ЛГБТ-католик”, або “транссексуальний католик”, або ж “гетеросексуальний католик”, — сказав на вчорашній другій конгрегації Синоду єпископів архієпископ Філадельфії Чарльз Чапут.
Він зазначив, що сексуальний потяг не визначає нашу сутність і не можна погодитися з тим, щоб такі визначення застосовувалися щодо окремих груп у межах істинної церковної спільноти, Тіла Ісуса Христа.
Архієпископ підкреслив, що молоді люди прагнуть насамперед чітких відповідей на питання, які їх мучать: про те, хто ми є як створіння, що означає бути людиною, чому ми маємо якусь особливу гідність. Він вказав, що відповідь на них ми знаходимо не так в ідеологіях чи суспільних науках, як в особі Ісуса Христа, Відкупителя людини. Американський синодальний отець зазначив, що обов’язок Церкви — євангелізувати світ. Стосовно Робочого інструменту Синоду (Instrumentum laboris) він висловив схвалення за хороший опис антропологічних та культурних викликів, які стоять перед нинішньою молоддю. Водночас він сказав, що не може погодитися на вміщені в цьому тексті фальшиві похвали на адресу молоді, коли її називають «сторожами та сейсмографами» кожної епохи.
«Молоді люди за своєю суттю є продуктами епохи, що сформовані почасти словами, любов’ю, довірою та свідченням їхніх батьків і вчителів, але сьогодні набагато глибше — культурою, яка однаковою мірою і приваблива, і принципово атеїстична», — сказав архієпископ Чапут.
Ієрарх нагадав, що принципове завдання кожного старшого покоління — це переказувати віру молодшим. Але, на жаль, покоління очільників — у Церкві та в сім’ях — зреклося відповідальності за переказування «істини Євангелія, не порушеної компромісами чи деформацією», що є «наслідком поєднання байдужості, боягузтва і лінощів у формуванні молодих людей, щоб вони несли віру в майбуття».
Філадельфійський архієпископ пов’язав неуспіх у взятті відповідальності за справжню формацію з кризою сексуальних зловживань, яка потрясла Церкву.
«Криза сексуального використання з боку духовенства випливає, власне, з попущення собі та замішань, впроваджених у Церкву в період мого життя, навіть серед тих, чиїм завданням є навчати і провадити. А неповнолітні — наша молодь — заплатили за це високу ціну», — ствердив американський ієрарх.
На завершення виступу архієпископ Чапут рішуче спротивився спробам лоббістів з-поза Синоду і деяким особам із грона Генерального секретаріату прийняти так звану мову ЛГБТ у документах і дебатах Синоду. Йдеться про п.197 Instrumentum laboris, де йдеться про те, що деякі люди не погоджуються з ученням Церкви стосовно людської сексуальності, та пропонується «провадити діалог» із цими католиками відмінних поглядів.
Він сказав дослівно так: «Немає чогось такого, як “католик-ЛГБТ”, або “транссексуальний католик”, або ж “гетеросексуальний католик”, — так ніби наш сексуальний потяг мав визначати, хто ми такі». «Це ніколи не було правдою в житті Церкви й не є правдою також і сьогодні. З цього випливає, що “мова ЛГБТ” та інші подібні не повинні бути вживані у церковних документах, оскільки їх використання закладає, що це справжні, автономні групи, а Церква просто не ділить людей на категорії таким чином», — сказав американський ієрарх.
На його думку, «пояснення, чому католицьке вчення про людську сексуальність є істинним, і чому воно облагороджує і чому воно милосердне, виглядає ключовим для кожної дискусії про антропологічні питання. Однак, на жаль, цього бракує [в Робочому документі Синоду]. Сподіваюся, що ревізія, здійснена Отцями Синоду, може цьому зарадити», — сказав архієпископ Чарльз Чапут.