На передостанню публічну молитву «Ангел Господній» разом з Папою у неділю 17 лютого 2013р. зібралося понад сто тисяч людей. Свою катехизу перед молитвою Бенедикт XVI присвятив темі спокус.
«Дякую за те, що ви прийшли у такій великій кількості! Дякую вам! Ваша присутність є знаком любові та духовної близькості, які ви виявляєте до мене в ці дні. Я вам щиро вдячний! Окремо вітаю Адміністрацію столичного міста Риму під проводом мера, та в його особі вітаю та складаю подяку всім мешканцям цього улюбленого міста Риму», – ці слова Папа Бенедикт XVI промовив у неділю, 17 лютого, після молитви «Ангел Господній».
У своєму повчанні, виголошеному з цієї нагоди, Святіший Отець пригадав, що католики минулого тижня розпочали Великий Піст, «час навернення і покаяння в приготуванні до Пасхи». «Церква, яка є матір’ю та вчителькою, закликає всіх своїх членів до віднови духа, до рішучого спрямування свого життя до Бога, відрікаючись гордині та егоїзму, щоб жити в любові», – сказав Бенедикт XVI, додаючи, що «в цьому Році віри Великий Піст є сприятливим часом, щоб наново відкрити віру в Бога, як основний критерій нашого життя та життя Церкви», а це включає духовну боротьбу, як бачимо на прикладі спокушування Ісуса в пустелі. Римо-Католицька Церква пропонує євангельську розповідь про цю подію у першу неділю Великого Посту.
Папа ще раз наголосив на тому, про що говорив під час попередньої загальної аудієнції, що головна суть цих спокус полягає в підпорядкуванню Господа Бога своїм цілям, віддаючи перевагу успіхові та матеріальному добру. «Спокусник є підступним, він не підштовхує прямо до зла, але до фальшивого добра, спонукаючи вірити, що справжньою дійсністю є влада й те, що задовольняє першочергові потреби», – зауважив Бенедикт XVI, пояснюючи, що в такому контексті Бог стає другорядним, зводиться до засобу осягнення мети, і, врешті, нічого не важить. Якщо добре приглянутися, це – спокуси проти віри. «У вирішальних моментах життя, а якщо добре приглянутися, то й в кожній хвилині життя, ми стоїмо на роздоріжжі: хочемо іти за собою, чи за Богом? За особистими інтересами, чи за справжнім Добром, тобто за тим, що насправді є добром?», – сказав Святіший Отець.
Святі Отці, як пригадав Папа, навчали, що спокуси є частиною сходження Ісуса до нашого людського стану, до безодні гріха та його наслідків. Ісус пройшов цим шляхом до кінця, аж до хресної смерті та сходження до шеолу. «Таким чином, Він є рукою, яку Бог простягнув до людини, до загубленої овечки, щоб повернути її до спасіння», – пояснив Бенедикт XVI, закликаючи: «Не біймося вступати в боротьбу проти духа зла: важливо, щоб ми це робили разом з Ним, з Христом-Переможцем. А щоб перебувати з Ним, звертаймося до Матері Марії. Призиваймо Її з дитинним довір’ям у час випробувань, а Вона дасть нам відчути могутню присутність Свого Божественного Сина, щоб ми могли відкидати спокуси Христовим словом, щоб, таким чином, наново поставити Бога у центр свого життя».
За матеріалами: Радіо Ватикан