Нехай християни не будуть законниками і облудниками, але, як Господь Ісус, нехай ревно шукають людину, лікують людей, люблять їх, показуючи в цей спосіб любов Бога, — заохотив Папа Франциск.
Під час Євхаристії 14 січня 2014 р., відслуженої у Домі св. Марти, Святіший Отець вказав на чотири моделі віруючих, і заохотив забратися до роздумів над свідченням, нести яке покликані християни.
Папа Франциск, виходячи з читань літургії (1 Сам 1, 9-10; Мк 1, 21-28), говорив про чотири варіанти людини віруючої: Ісуса, учених у Писанні, священика Елі та двох його синів, теж священиків. Він зазначив, що Євангеліє показує нам, як поводився Ісус: «говорив як повновладний, а не як учені в Писанні» — ті, хто навчає, проголошує, але зв’язує людей великими тягарями, покладаючи на них різноманітні обов’язки.
Господь Ісус казав, що самі законовчителі цих тягарів не брали, не торкалися ані одним пальцем; а потім вказував людям, щоб вони виконували те, чого їх навчають, але не наслідували вчинків тих, хто вчить. Бо ті люди обманом замикали брами до Царства Небесного, самі не входили й іншим не давали. «Як багато тих, хто думає, що віра є чимось отаким», — зауважив Папа.
Потім Святіший Отець послався на Перше читання з книги Самуїла, де показано священика Елі: людину слабку, літню, яка дозволяє, щоб її сини творили різне погане. Сидячи перед брамою до храму, в теплі, на осонні, він побачив Анну, яка молилася у свій власний спосіб, випрошуючи в Бога собі сина. Вона молилася, як це завжди роблять люди смиренні: просто, з глибини серця, з болем. Ворушила вустами, як це багато людей роблять сьогодні по наших храмах. Просила про чудо. Елі поглянув на неї з погордою, гадаючи, що вона п’яна. Він, представник світу віри, гордував цією жінкою!
«Скільки ж то разів Люд Божий не відчуває пошани з боку тих, які мають цю пошану свідчити: християн, мирян, священиків, єпископів… ’Але ж ті вбогі нічого не розуміють. Вони мають навчитися теології, аби щось розуміти!’ Чому я, однак, симпатизую цій людині? Бо попри все, він у мав серці помазання: коли жінка пояснила свою ситуацію, Елі сказав: іди в мирі, а Бог Ізраїля нехай сповнить прохання, яке ти до Нього занесла. Проявляється священицьке помазання: бідний чоловік, воно було приховане під його лінню… він старий. А потім і взагалі погано скінчить, бідна людина», — вів далі Папа.
Святіший Отець зауважив, що перше читання не говорить про синів Елі, які керували у Храмі й були злодіями. Вони прагнули влади, грошей, використовували людей, привласнювали милостиню, дари, і Бог їх сильно покарав. Папа вказав, що такі люди є особами розпущеними, розбещеними, деморалізованими, вони зловживають своїм становищем, а для нас це би означало, наприклад, зловживати привілеєм буття християнином. У підсумку, серця таких людей стають аморальні, що й проявилося у випадку з Юдою, який зрадив Господа Ісуса.
А четвертою моделлю віруючого є сам Ісус, сказав Папа Франциск. Люди казали: Він навчає як повновладний, це якесь нове вчення. — Новиною ж є те, що Він несе з собою Слово Боже, заклик Божий, тобто любов Божу до кожного з нас. Святіший Отець підкреслив, що Ісус наближав людям Бога, і що став близький грішникам, аби це здійснити. Він простив чужоложній жінці, говорив про теологію з самарянкою, яка зовсім не була ангелом. Ісус шукав людське серце, наближався до пораненого серця людини. Ісуса, який є Бог, цікавить тільки особистість. Він хоче, аби люди були ближчі, аби шукали Його, і схвилювався, коли побачив їх «як овець без пастиря». Саме тому люди казали, що це «якась нова наука». Папа зазначив, що це не так нова наука, як новий спосіб її переказувати: це євангельська прозорість.
«Просімо Господа, аби ці два читання допомогли нас у нашому християнському житті, кожного з нас, на тому місці, де ми є. Щоб ми не були чистими законниками, облудниками, як учені в Писанні та фарисеї. Щоб ми не були розпущені, як сини Елі. Щоб ми не були ніякі, літні, як Елі, але як сам Господь Ісус, ревно шукали людей, лікували людей, любили їх, кажучи їм таким чином: ’Якщо я роблю так небагато — подумай, як сильно любить тебе Бог, який є твоїм Отцем’. Це і є нова наука, якої Бог жадає від нас. Просімо про цю благодать», — завершив свою проповідь Папа Франциск.
За матеріалами: deon.pl