Фінансові скандали
Святіший Отець відгукнувся також про аферу, в якій, за публікацією німецького щоденного видання «Bild», замішаний колишній держсекретар Ватикану кардинал Тарчізіо Бертоне. Ідеться про гадане переказування 15 млн. євро у формі кредиту через Інститут релігійних справ (IOR), званий «ватиканським банком», відомій телевізійній фірмі Lux Vide з Рима.
Папа зазначив, що цю справу ще розслідують, і невідомо, що там насправді сталося. Він додав, що сам Господь Ісус говорив учням, що неминуче прийдуть спокуси, бо ми всі люди і грішники. Проблема полягає в тому, щоб цих згіршень не більшало, щоб їм запобігати.
Франциск підкреслив обов’язковість чесності й прозорості в розпорядженні матеріальними благами. Він зазначив, що дві комісії (одна досліджує IOR, друга — економічний і фінансовий стан Ватикану) представили свої висновки, і зараз разом із Секретаріатом з економічних питань, під проводом кардинала Пелла, продовжуватимуть рекомендовані реформи. Але й надалі існуватимуть невідповідності, адже ми тільки люди, зазначив Папа, підкреслюючи обов’язковість невпинної реформи.
Франциск переконаний, що Секретаріат з економічних питань допоможе уникнути скандалів та проблем. Як приклад він сказав, що минулого року в Інституті релігійних справ закрито 1600 рахунків осіб, які не мали права їх там тримати. Папа нагадав, що ця інституція має служити Церкві, єпископам і дієцезіям, повноправним працівникам Ватикану, вдовам по них, але нікому сторонньому.
Допомога переслідуваним християнам
Проблема браку релігійної свободи стосується не тільки певних азійських країн, але й інших, сказав Святіший Отець. Він нагадав, що в деяких країнах влада здійснює жорсткий контроль над релігійним життям, а в інших провадяться заходи, які виливаються в справжні переслідування. «Сьогодні теж є християнські мученики, католики й некатолики», — підкреслив Франциск. Він вказав, що в деяких місцях не можна носити хрестів, мати Біблію або навчати дітей катехізису. «Я вважаю, що сьогодні більше мучеників, ніж при початках Церкви», — сказав Папа.
Святіший Отець зазначив, що у розв’язуванні багатьох проблем обов’язковою є розсудливість. Він підкреслив значення молитви за переслідувані Церкви. Додав, що Апостольська Столиця вживає дуже обережних кроків, аби допомогти християнами у таких країнах, але це нелегко. Папа навів приклад країни, де не можна молитися разом. Тамтешні християни прагнуть мати Євхаристію. Вони роблять це так, що один чоловік, який працює як звичайний робітник, але насправді він священик, разом з іншими сідає до столу: вдають, ніби п’ють чай, але насправді там відбувається євхаристійна відправа. Якщо приходить поліція, літургійні книги ховають, і виглядає так, ніби люди просто зібралися на чай.
Синод не тільки про розлучених
Папа застеріг від обмеження тематики жовтневого згромадження Синоду єпископів виключно до питання розлучених, які живуть у нових зв’язках. Він нагадав, що Синод буде присвячений сім’ї, її нинішньому становищу, проблемам, багатству. Святіший Отець зазначив, що вступ, виголошений кардиналом Каспером у лютому ц. р., мав п’ять розділів: чотири з них говорили про те, що в сім’ї доброго, та про богословські підстави. П’ятий розділ був присвячений питанню душпастирського підходу до сепарації та недійсності подружжя, і саме там було порушено питання про Причастя для розлучених, які живуть у нових несакраментальних подружжях.
Папа не приховував свого несхвалення зведенням Синоду виключно до цієї проблеми, до трактування цих справ казуїстично: можна вділяти Причастя чи ні. Він зазначив: у Церкві існує глибоке усвідомлення того, що криза сім’ї має глобальний вимір, що молоді люди не бажають укладати Таїнство Подружжя, мешкають разом без шлюбу. Він вказав на складність проблематики душпастирства сімей та обов’язковість дослідження кожного випадку індивідуально.
Папа також нагадав, що його попередник, Бенедикт XVI тричі закликав переглянути процедури ствердження недійсності подружжя, в тому числі й аналізу віри, з якою конкретна особа приступає до Таїнства Подружжя. Крім того, папа Бенедикт вимагав уточнення, що розлучені люди не вилучені з Церкви (не під анафемою), хоча до них не раз так ставляться. Папа Франциск визнав, що рішення обрати сім’ю як тему для роботи Синоду було сильним духовним переживанням, оскільки потроху перестали говорити про сім’ю.
— Я певен, що Дух Господній провадив нас до цього, — сказав Святіший Отець.
За матеріалами: Gość Niedzielny
Фото: News.you-ng.it