Світ

Брак милосердя — це брак людяності

01 Квітня 2016, 18:34 1928
Крістоф Шенборн

У рамках Ювілейного Року Милосердя з 31 березня до 4 квітня у Римі відбувається Європейський Апостольський Конгрес Милосердя, кульмінацією якого буде вечірнє чування разом із Святішим Отцем на площі Святого Петра у Ватикані у суботу, 2 квітня, та Свята Меса на тій же ватиканській площі, яку наступного дня, у неділю Божого Милосердя, очолить Папа.

Праці Конгресу урочисто відкрив його Президент кардинал Крістоф Шенборн, архиєпископ Відня. На початку свого виступу він зазначив, що сьогодні дуже багато говориться про милосердя. Про нього можна почути як в університетських аудиторіях, так і в парафіяльних залах. Однак, чим насправді є милосердя, про яке навчав Ісус Христос? Чи воно людське, тобто, чи людина може брати у ньому участь, чи може вона належить виключно Богові і слід бути Богом, щоб його здійснити? Чи воно є природною реакцією людини на справжній біль, чи може воно є лише своєрідним наставленням Ісуса, і як наслідок також християнства, у баченні довколишнього світу?

Кардинал Шенборн, будуючи свою промову довкола цих запитань, наголосив, що вони не банальні, а навпаки, – дуже важливі, адже торкаються глибини сумління кожного християнина. Євангелист Лука у 7-му розділі, розповідаючи про воскресіння єдиного сина вдови з Наїму, вживає слово, яке можна було перекласти «зжалився», «розчулився». Ісус, бачачи трагедію бідної вдови, розчулився, зжалився над тією жінкою і повернув до життя її сина. Подібне ставлення переповнювало Спасителя при зустрічі з прокаженим, з двома сліпцями, які просили про зцілення. Коли Христос зустрічався зі стражданням людей, не преходив повз них, не відвертав від них Свого погляду, дозволяв на те, що ця їх біль Його торкнувся. Отож, знову запитання: Чи розчулитись перед стражданням прокаженого чи сліпого – це природна реакція, чи вона притаманна лише тому, хто отримав відповідну благодать? Чи не було б милосерднішим вбити невиліковно хвору особу, що страждає, позбавляючи таким чином її того терпіння, аніж зайняти позицію, яку відстоює християнство, тобто берегти життя аж до його природної смерті, незважаючи на страждання?

Архиєпископ Відня підкреслив, що милосердя Ісуса щодо потребуючих, щодо тих, які терплять, має природну основу, притаманну кожній людині: сповнюватись жахом перед насильством, і навпаки. «Брак милосердя вважається браком людяності», – мовив кардинал Шенборн, додаючи, що любов Ісуса, без сумніву, пов’язана із чуттєвістю, але також була виявом сильної волі, бо, в іншому випадку, не могла б подолати відрази, яку в нашій чутливості викликає зустріч з людиною, вкритою гнійними ранами. У бажанні посвятитись є, отже, раціональний елемент, щоб не бачити в іншій людині хвороби, яка відштовхує, а навіть більше, не зауважувати особи, яка страждає тією страшною недугою. Тому, можна сказати, що Ісус милосердиться, розчулюється саме тому, що є не лише Богом, але й людиною.

Кардинал вказав на те, що Спаситель не чинив діл милосердя всім, тобто в якійсь абстрактній формі, а конкретним людям, яких зустрічав на Своєму шляху. Про те, як слід бути милосердним, Ісус пояснив у притчі про милосердного самарянина. Можливо, священик та левіт, які пройшли повз вмираючого, мали поважні причини так вчинити, можливо, вони самі боялись потрапити у руки розбійників. Ісус не розповідає про те, що вони відчували, а лише те, що вони зробили, а вони пройшли повз потребуючого, не змилосердившись над ним.  Милосердя повинно бути конкретним, зазначив архиєпископ Відня, його слід чинити тут і тепер, тим людям які цього потребують, яких зустрічаємо у конкретних ситуаціях.

Однак, варто пригадати й про те, що Спаситель робив вчинки милосердя і великим групам людей, як наприклад, коли помножував хліби та рибу, щоб втамувати голод його слухачів. Кардинал пригадав, що саме учні приступили до Ісуса, заохочуючи Його відпустити народ, щоб ті розійшлись по довколишніх селах та подбали собі про їжу. З цієї їхньої поведінки виглядає, що учні милосердніші, ніж Спаситель. Але ні! Ісус каже: «Ви їм дайте їсти». Іноді наша поведінка, що, на перший погляд, схожа на милосердя, це насправді бажання позбутись когось, звільнитись від проблем іншої особи. Це фальшиве милосердя!

Кардинал Шенборн говорив про те, як розрізнити справжнє милосердя від фальшивого, пов’язаного з власним егоїзмом. Як зазначив доповідач, усе пов’язано із серцем людини. Іноді можемо запитати себе: «Як це можливо, що близькість з Ісусом Христом вчиняє наше серце твердим? Чи взагалі таке можливе? Чи близькість із Господом може нас залишати нечутливими до болю та страждання наших ближніх?» Тут, як зазначив архиєпископ, ми заторкуємо «таємницю несправедливості». Рутина, комфорт, безтурботність поступово вчиняють нас нечутливими та охолоджують нашу первісну милосердну любов, що є загрозою для усього, навіть для священства і подружжя. Тверді і замкнені на милосердя серця подібні до тих, які засудили Ісуса на смерть.

А на закінчення своєї промови архиєпископ Крістоф Шенборн запропонував поставити собі ще одне запитання: «Чи існує милосердя також і для нас грішних? Так, існує», – з абсолютною впевненістю відповів кардинал, вказуючи на те, що для отримання милосердя потрібні дві умови: правда і розкаяння. Адже нічого так не вчиняє наше серце твердим, як намагання себе виправдати. А це у свою чергу призводить до того, що серце такої людини стає твердим та нечутливим до ближніх. Ісус подарував своє життя за тих, які Його вбили, Він прийняв за них засуд на смерть, Він помер за них. «Бог замість помсти обирає милосердя, – мовив доповідач, – Бог не хотів перемогти наш брак милосердя іншим способом, ніж надміром Свого милосердя щодо нас». Це основа християнської віри – немилосерднимВін виявив милосердя, прощення гріхів, не призначив покарання для Своїх вбивць, а подарував їм любов.

За матеріалами: Радіо Ватикану

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books