Франциск не раз підкреслював присутність сатани у щоденному житті кожної людини: «Ми повинні завжди бути чуйні, аби не дати дияволу себе ошукати».
Отже, від чого саме застерігає Святіший Отець?
1. Коли ми не визнаємо Ісуса Христа, то визнаємо земну владу диявола.
«Можемо ходити так, як хочемо, можемо збудувати чимало всього, але якщо не визнаємо Ісуса Христа, то діється зле…».
(Проповідь на першій Месі після обрання на папство, 14.03.2013)
2. Не провадити діалогу з сатаною.
«Добре зауважте, як Ісус відповідає. Він не провадить діалогу з сатаною, як це зробила Єва в земному раю. Ісус добре знає, що з сатаною не можна провадити діалогу, бо він дуже хитрий. Тому Ісус, замість розмовляти, як це зробила Єва, вирішує схоронитися у Слові Божім та відповідає міццю цього Слова. Пам’ятаймо про це: у мить спокуси, наших спокус, перед сатаною неважливі жодні наші аргументи, але Слово Боже завжди охороняє нас! Воно нас убереже».
(Зі звернення після молитви «Ангел Господній» на початку Великого Посту, 19.03.2014)
3. Сатана завжди чатує на людину.
«Сатана завжди чатує на людину: ту людину, яку [пророк] Даниїл бачив там, у славі, й про яку Ісус каже до Натанаїла, що колись прийде у славі. Від самого початку Біблія говорить нам про це чатування, аби знищити, про сатану. Можливо, йдеться про заздрість. У Псалмі 8 читаємо: “Мало чим зменшив єси його від ангелів”. І ця висока ангельська розвиненість не змогла знести приниження, яким стало возвеличення нижчого створіння, отож старалася його знищити».
(Проповідь 29.09.2014)
4. Хто не молиться до Бога — молиться до диявола.
«Коли не сповідують Ісуса Христа, мені згадуються слова Леона Блуа: «Хто не молиться до Бога — молиться до диявола».
(Проповідь 14.03.2013)
5. Спокуса виглядає привабливою.
«Перше спокушання Ісуса, здається, має свою принадність, бо ж диявол каже до Нього, аби кинувся з рогу Храму і таким чином — за ствердженням спокусника — “всі скажуть: ось Месія”. Так само було з Адамом і Євою, тобто мало свою привабу, а диявол промовляв майже так, якби був духовним учителем».
(Проповідь у Домі св. Марти, 11.04.2014)
6. Люди відмовляються розпізнавати сатанинські діяння.
«Є священики, які, читаючи такий уривок із Євангелія, кажуть: “Але ж Ісус тут зцілив людину з психічної хвороби». Ніби Він не вчинив того, що написано! Це правда, що в ті часи можна було переплутати епілепсію з одержимістю, але правда також і те, що диявол існує! І ми не маємо права спрощувати це, кажучи: “Всі вони були не одержимі, а просто психічно хворі”. Ні! Диявол присутній уже на першій сторінці Святого Письма. І Святе Письмо ще й закінчується присутністю диявола — перемогою Бога над дияволом!»
(Проповідь у Домі св. Марти, 11.10.2013)
7. Три вороги християнського життя— диявол, світ і тіло (пристрасті).
«Неможливо думати про духовне, християнське життя, не противлячись спокусам, без боротьби з дияволом, без надягання цієї Божої зброї, що дає нам міць і захищає нас».
(Проповідь у Домі св. Марти, 30.10.2014)
8. Існування диявола — безсумнівне.
«Сьогодні часто говориться, ніби диявола не існує, ніби є якась загальна ідея зла. Але ж ні! Диявол існує, і ми повинні з ним боротися. Про це каже св. Павло, а не я! Про це говорить Слово Боже. Але ми й надалі не дуже в цьому впевнені».
(Проповідь у Домі св. Марти, 30.10.2014)
9. Спокус зазнають усі.
«Ми всі спокушувані, оскільки закон нашого духовного, нашого християнського життя становить боротьба, тому що диявол, який є князем світу цього, не бажає нашої святості ані щоб ми йшли за Христом».
(Проповідь у Домі св. Марти, 11.04.2014)
10. Задуми сатани — нищення, навіть коли вони виглядають добрими.
«Так багато задумів, окрім своїх гріхів, стільки проектів дегуманізації людей — то його справи. Й тільки тому, що він ненавидить людину. Він хитрий: про це говорить уже перша сторінка Книги Буття. Він представляє речі як добрі. Але його намір — нищення. А захищають нас ангели. Захищають людина і Бога-Чоловіка, Вищу людину, Ісуса Христа, який є досконалістю людяності. Саме тому Церква вшановує ангелів, бо вони будуть і є у славі Божій, бо захищають велику і приховану таємницю Бога, тобто ту тайну, що Слово прийшло у тілі.
(Проповідь на урочистість Трьох Архангелів, 29.09.2014)
За матеріалами: Deon