Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 11 серпня
Дехто каже, що не слід алегорично тлумачити слова Писання, які стосуються негідних осіб. Оскільки краще бути працьовитим і невпинно просити Бога про дар мудрості і сили для духовного осягнення всього Писання, то я, довіряючи вашим молитвам, кажу так про трудність, яка мала тут місце: садукеї, відповідно до змісту духовного тлумачення, по суті є біси або помисли, які викликають самовільну дію природніх сил; дружина — людське єство, а сім братів — закони праведності, від віків даровані їй Богом, кожен — у відповідний час, для виховання і плодючості. Вона, співживучи з ними як із чоловіками, від жодного не мала сина, оскільки позбавлена плоду праведності.
Першим законом був закон, який подарований Адаму в раю, другий він отримав одразу ж після раю в порядку епітимій, третій — подарований Ною в ковчезі, четвертий — закон обрізання, отриманий Авраамом, п’ятий він отримав при принесенні в жертву Ісаака, шостий — закон Мойсея, а сьомий — закон, який провіщає благодать або пророче натхнення. Адже людська природа ще не була завдяки вірі підготовлена в такий спосіб, щоб відповідати Євангелію і жити з Ним як із Чоловіком, який перебуває на всі віки.
І біси за допомогою помислів завжди ставлять перед нашим розумом ці питання, ведуть боротьбу з вірою у спосіб, який ззовні видається розумним, і, випливаючи з того, що написано, висловлюють такого роду сумніви: Якщо існує воскресіння мертвих і ми маємо після теперішнього прийняти інший вид життя, то яким законом, отриманих з цих від віків, буде керованою природа людини? І, заманюючи нас у пастку, щоб отримати відповідь одним з названих законів, вони наводять такий аргумент: із цього випливає, що знову марним і непотрібним буде життя людини, яка не визволилася від зла з минулого, якщо природа знову потраплятиме в пастки тих самих речей. А це, без сумніву, викликає самовільну дію природних сил і відкидає Божий Промисел щодо тих, які живуть на землі. Але Господь і Слово, яке спасає, змушує зовсім замовкнути цих бісів і ці помисли, показуючи нетлінність природи, яка в результаті виявиться відповідна до Євангелія, і являючи природу людини, яка некерована жодним з отриманих раніше законів, але вже обпалена і через Духа є співзвучною із Самим Словом і Богом, від Якого і в Якому вона сприйняла і буде сприймати початок і кінець свого буття.
св. Максим Ісповідник
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com