«Спроби протиставляти останні три понтифікати — це злочин проти Церкви і зрада її місії та мандату, мета якого — дотримати вірності вченню апостолів у повноті й істинності».
Так сказав кардинал Герхард Людвіг Мюллер, колишній префект Конгрегації віровчення.Учора, 7 березня 2018 р., він забрав голос під час презентації книжки «Кароль Войтила і Humanae vitae. Внесок архиєпископа Краківського та групи польських теологів в енцикліку Павла VI». Книжка авторства о.доктора Павла Галушки була представлена в Папському Латеранському університеті.
Кардинал Мюллер підкреслив, що «люди, які заперечують ствердження Магістерію та переказують їх інтерпретацію, суперечну з їхнім змістом, позначені єретичним духом, а не католицьким». Стосовно праці о.Галушки колишній префект Конгрегації віровчення підкреслив, що вона становить точку повернення у напрямку нового синтетичного підходу й означає кінець спробам відкинути енцикліку «Humanae vitae». Він додав, що «людська природа це основоположна єдність тіла і душі в їх історичній та соціальній відносності, у сфері універсальних і фундаментальних стосунків із Богом, нашим Спасителем».
Кардинал Мюллер підкреслив, що діти це не плід самоуправної волі батьків, які думають, що зроблять собі подарунок, а дар Бога для батьків, який не є їхньою власністю. Тому що християнське подружжя — це не спільнота для вигоди чоловіка й жінки, а участь у творчому процесі Бога, в таємниці безкорисливої любові Христа до своєї Нареченої — Церкви. Ці істини зберігають свою актуальність також і тоді, коли подружжя вже має похилий вік або коли жінка неплідна, а прокреація неможлива, — додав колишній префект Конгрегації віровчення.
Попередній ректор Папського інституту св.Йоана Павла ІІ для вивчення подружжя та сім’ї, о.прелат Лівіо Меліна заперечив тому, що кардинал Войтила збирався якось вийти поза «Humanae vitae» або чинив тиск на Павла VI. Згадуючи полеміку, що подекуди постала останніми роками, він назвав її наслідком ідеологічних маніпуляцій вченням Павла VI і спробами заперечити тяглість Магістерію, вираженого у катехизах Йоана Павла ІІ про подружню любов та в енцикліці «Veritatis splendor», 25-річчя якої випадає у цьому році. Звідси, на думку видатного італійського теолога, береться свавільність протиставлення Павла VI та Йоана Павла ІІ, якого представляють як безкомпромісного мораліста, противного відкритій та еластичній натурі папи Монтіні.
Отець професор Меліна зазначив, що такі спроби пов’язані з появою неогностичних течій, які критикує Папа Франциск. Книжка о.Галушки, на його думку, це «сильні ліки, які дозволяють нам дихати доброю моральною теологією Кароля Войтили, відданого й вірного сина Павла VI, а потім його наступника на Петровому престолі».