«Християнське свідчення полягає у робленні виключно того, і всього того, чого вимагає від нас Дух Христовий, уділяючи нам сил, аби це виконати».
Так сказав Папа Франциск сьогодні, 23 травня 2018 року, під час загальної аудієнції. Святіший Отець розпочав новий цикл катехез, присвячених загальному представленню Таїнства Миропомазання. Його слова на площі св. Петра у Ватикані слухали близько 15 тисяч вірних.
Ось текст папської катехези:
Дорогі брати і сестри, добридень!
Після катехез на тему хрещення подальші дні по урочистості П’ятдесятниці заохочують нас до роздумів над свідченням, яке Святий Дух викликає в охрещених, запускаючи їхнє життя в рух, відкриваючи його на благо інших. Ісус довірив своїм учням прекрасну місію: «Ви — сіль землі, ви — світло світу» (пор. Мт 5, 13-16). Це все образи, які велять замислитися над нашою поведінкою, оскільки як брак, так і надмір солі роблять їжу несмачною, або ж надмір світла заважає бачити. Тільки Святий Дух може нас насправді зробити сіллю, яка надає смаку і зберігаю від зіпсуття, і світлом, що роз’яснює світ! І це — дар, який ми отримуємо у Таїнстві Миропомазання, над яким я разом з вами хочу затриматися і замислитися.
Називається він [дар] «конфірмацією», оскільки підтверджує хрещення [confirmatio безпосередньо перекладається як «прийняття, підтвердження, утвердження». — Прим. пер.], та «хризмуванням» [chrismation, у нашій традиції так не використовується, перекладають безпосередньо «миропомазання». — Прим. пер.], оскільки ми отримуємо Духа через помазання «хризмою» — олією, змішаною з бальзамом, яку консекрує єпископ. Цей термін посилається на «Христа», Помазаника Святим Духом.
Відродження до життя Божого у святому хрещенні — це перший крок. Далі треба поводитися як діти Божі, а це означає уподібнитися до Христа, який діє у святій Церкві, включається в її місію у світі. Саме це гарантує помазання Святим Духом: «Без подиху Твого немає нічого» (див. Секвенцію на урочистість Зіслання Святого Духа). І як усе життя Ісуса було оживлене Духом, подібно й життя Церкви та кожного з її членів точиться під керівництвом того самого Духа.
Ісус, якого Діва зачала за справою Духа Святого, розпочав свою місію після того, як, вийшовши з вод Йордану, був помазаний Духом, що зійшов і спочив на Ньому (пор. Мк 1,10; Йн 1,32). Він виразно це стверджує у синагозі в Назареті. Як же гарно Ісус показує себе — це немовби посвідчення особи: «Дух Господній на Мені, бо помазав і послав Мене, аби вбогим ніс Добру Новину» (Лк 4,18). Ісус представляється у синагозі рідного містечка як Той, хто був помазаний Святим Духом.
Ісус сповнений Святого Духа і є джерелом Духа, обіцяного Отцем (Йн 15,26; Лк 24,49; Діян 1,8; 2,33). Справді бо, увечері в день Пасхи Воскреслий дихнув на учнів і сказав до них: «Прийміть Духа Святого» (Йн 20,22), а в день П’ятдесятниці міць Духа зійшла на Апостолів у надзвичайній формі (пор. Діян 2, 1‑4), як ми знаємо.
«Подих» Христа воскреслого наповнює життям легені Церкви, і насправді уста учнів, «наповнені Духом Святим», відкриваються, щоби проголошувати всім великі діла Божі (пор. Діян 2, 1‑11).
П’ятдесятниця є для Церкви тим, чим для Христа було помазання Духом, отримане в Йордані, а саме — місійним стимулом, аби жертвувати своє життя для освячення людей, на славу Божу. І якщо у кожному таїнстві діє Святий Дух, то особливим чином так відбувається в миропомазанні, де «вірні отримують Дар самого Духа Святого» (Павло VI, Апостольська конституція «Divinae consortium naturae» про Таїнство Миропомазання).
У момент помазання єпископ каже: «Прийми знамення Дару — Святого Духа». Це великий дар, який міститься у глибині нашої душі, провадить нас, аби ми стали доброю сіллю і правильним світлом.
Якщо у хрещенні Святий Дух занурює нас у Христа, то в миропомазанні Христос наповнює нас своїм Духом, консекруючи нас на своїх свідків, учасників того самого джерела життя та місії, згідно з планом Отця Небесного. Свідчення, яке дають миропомазані, показує прийняття Святого Духа та покірливість Його творчому натхненню. Як можна побачити, що ми отримали дар Духа? — Якщо ми виконуємо діла Духа, якщо промовляємо слова, яких нас навчив Святий Дух (пор. 1 Кор 2,13). Християнське свідчення полягає у робленні виключно того, і всього того, чого вимагає від нас Дух Христа, вділяючи нам сил, аби ми це виконали.