Роздуми над Першим читанням на понеділок ХХІІІ Звичайного тижня, рік ІІ
Брати! Ходять чутки, що між вами є розпуста, і то така розпуста, якої навіть між язичниками немає, що хтось має за дружину – дружину батька. А ви загорділи, замість того, аби плакати, щоб видалений був з-посеред вас той, хто зробив це діло. Тому, будучи відсутній тілом, але присутній духом, я, немов присутній між вами, так розсудив того, хто таке вчинив: коли в Ім’я Господа нашого Ісуса зберетеся ви і мій дух, із силою Господа нашого Ісуса, – віддати такого сатані на погибель тіла, щоби дух був спасенний в день Господній.Не добре ваше вихваляння себе. Хіба не знаєте, що невелика кількість закваски заквашує все тісто? Усуньте стару закваску, щоби бути новим тістом, бо ви прісні, адже наша Пасха – Христос, принесений у жертву. Тому святкуймо не в старій заквасці й не в заквасці злоби та лукавства, а в опрісноках чистоти та істини.
1 Кор 5,1-8
Після вступного акорду цього послання, коли апостол Павло пояснював богослов’я хреста, тепер він говорить про відносини між християнами та світом. Є конкретні проблеми, про які апостол хоче говорити та їх виправити, щоб занедбання не переросло у цілковите зіпсуття. І перший аргумент — це аморальне життя деяких членів спільноти. Для повного розуміння теми необхідно прочитати ще вірші 12-20 з шостого розділу цього Послання, де святий Павло додає важливі деталі.
Для «досконалих» християн Коринта питання сексуального характеру були неважливі, вони вважали їх за такі, що не можуть торкнутися їхньої душі. Вони вищі від цього. Це як їжа чи пиття. Тож свобода! Роби, що душа бажає!
В апостола питання як до самих «досконалих», що так живуть, так і до спільноти. Всі аспекти нашого життя мають бути згідні з Божим задумом. І якщо починає загніжджуватись рак аморальності, то всі інші мають реагувати — і дуже радикально! — щоб зло не заразило інших. Вам здається, що наявність гріха вас не торкнеться? Ви залишитеся такими самими? Зло, як закваска, підірве і тебе. Вкусить і отруїть. Не можна бути такими самовпевненими.
Господи, допомагай мені не підпускати зло до себе, бо я слабкий! І дай відвагу звертати увагу іншим, щоб гріх не став нормою серед християн.