У нерозривній єдності з Яногурським центром, де міститься Головний осередок поширення духовного всиновлення зачатих дітей, у Варшаві, в храмі Святого Духа, 8 грудня 2019р. відбудеться урочистість надання цьому храмові титулу санктуарію Ясногурської Матері Життя.
Саме там, у цьому паулінському храмі, постав знаний нині в усьому світі рух Духовного всиновлення ненароджених як особлива форма захисту життя і допомоги батькам, які стоять перед ризиком аборту. Дев’ятимісячна молитва за життя також є в Польщі відповіддю на Ясногурські обітниці народу, проголошені кардиналом Вишинським.
Молитву на захист життя відкрив у Лондоні під кінець 1980-х, розробив принципи і опублікував доктор Павел Мільцарек, нині — головний редактор «Christianitas». Він побачив у цій молитві творчу реалізацію одного з принципів св.Томи Аквінського. З цього принципу випливає, що «залученість у суспільну справу приносить більші плоди, коли вона стосується конкретних осіб і сама є особистим зобов’язанням». Ідею і текст молитви він опублікував у січневому числі «Лицаря Непорочної» від 1987 року, додаючи заохотливий коментар і короткий виклад ідейних принципів нової ініціативи.
На статтю відреагували пауліни і віряни, об’єднані у храмі Святого Духа у Варшаві, що по вул.Длугій, 1. Уже 2 лютого 1987р. вони організували перші реколекції та складення обітів духовного всиновлення. Пауліни вбачали в цій молитві також і відповідь на Ясногурські обітниці народу 1956 року, автором яких є кардинал Стефан Вишинський, підготовка до беатифікації якого вже йде у Польщі повним ходом.
Починаючи з 1990 року різні миряни-члени руху поширювали цю ініціативу з паулінського храму у Варшаві по всій Польщі та поза її межами, але монастир по вул.Длугій залишався надалі найвідомішим осередком духовного всиновлення. З часом центральний осередок цієї молитви перенесли на Ясну Гору, до ченстоховського монастиря паулінів.
Духовне всиновлення ненароджених — це особиста молитва про врятування життя дитини, яку вибирає сам Бог, Податель життя. Вона триває 9 місяців, тобто час розвитку дитини в лоні матері. Зобов’язанням цього всиновлення (щоденна молитва, можливі пости та добрі справи) передує обітниця, яка затверджує рішення всиновити чиюсь (не знану віруючому) дитину, яка перебуває під загрозою аборту.
Саме з огляду на ініціювання у Варшаві цієї особливої молитви на захист зачатої дитини з’явилася думка встановити у храмі Святого Духа санктуарій Ясногурської Матері Життя. Цей титул Марії — Мати Життя — використовував кардинал Вишинський.
Отець Марек Томчик, пріор варшавського монастиря, підкреслює, що санктуарій має бути місцем, «де відкривають і переживають таємницю життя — зарівно як духовного, так і цього, людського».
«Ми беремо участь у боротьбі культур життя і смерті, ми стоїмо по стороні життя, яке не знає жодних замінників, яке є безцінним даром Бога», — підкреслює о.Томчик. Він зауважує, що «сучасна людина, людина сита, легко ставиться до життя, цікавиться чимсь зовсім іншим. Ми нагадуємо, що є конкретна точка відліку, що є Мати Божа, яка дає нам почуття певності, і що Вона є Провідницею на шляхах віри і життя».
Установити дієцезіяльний санктуарій Ясногурської Матері Життя на прохання паулінів уділив дозволу кардинал Нич, митрополит Варшавський. Надання титулу санктуарію відбудеться 8 грудня, в урочистість Непорочного Зачаття Діви Марії. Святу Месу о 18.00 очолить кардинал Нич разом із Генеральним настоятелем ордену паулінів о.Арнольдом Храпковським. 30 листопада розпочалась новенна, яка готує людей до цієї події. Щодня відправлятимуть Меси зі спеціальним повчанням, будуть виголошені конференції та відслужені молебні винагородження за гріхи проти життя.
Справа захисту життя — це постійний великий виклик. 2013 року було підраховано приблизну кількість абортів, зроблених із 1973 року. За 40 років було понад 1,7 млрд зареєстрованих абортів. Деякі жінки робили їх не раз. Це похмуре число стосується переважно хірургічних абортів і деяких видів абортів фармакологічних. Насправді втратили життя набагато більше зачатих дітей — найновіші контрацептивні препарати це переважно ранньоабортивні засоби.
Середньорічний показник абортів постійно зростає. Щоразу більше країн легалізують переривання вагітності й поширюють «дієву» контрацепцію, тобто препарати абортивної дії, також і ті, що викликають смерть дитини і до, і після її імплантування в матку. Методи контролю за народжуваністю продають людям під маскою ідеї «планування сім’ї» та «репродуктивного здоров’я».
Коментатори суспільних подій пишуть, що справи дійшли до очевидної «корозії здоров’я». Німий крик наших найменших братів і сестер не досягає щоразу численніших прихильників «прав» без будь-якої відповідальності.
Знання про Духовне всиновлення та ширення цього руху мають відводити від наміру вчинити аборт або ж нищити людські зародки практиками зачать «in vitro».
Скульптура Богородиці Вагітної в центральному храмі Бжеська, Польща (санктуарій с.Якова Апостола). Фото: Beata Malec-Suwara, Gość Niedzielny