Ватикан

Конгрегація віровчення: використання вакцин проти COVID-19 є морально прийнятним

21 Грудня 2020, 17:10 2801

Роз’яснення Конгрегації віровчення, схвалене Папою Франциском, дає «зелене світло» застосуванню під час пандемії коронавірусу вакцин, виготовлених з використанням у процесі досліджень та виробництва клітинних ліній, отриманих від двох плодів, абортованих у 1960-ті роки.

Конгрегація віровчення зробила таку заяву у роз’яснювальному документі, підписаному префектом Конгрегації Луїсом Ладарією та її секретарем, архієпископом Джакомо Моранді. Текст документу було схвалено Папою Франциском 17 грудня 2020 року та опубліковано у понеділок, 21 грудня.

Документ було оприлюднено у час, коли багато країн готується до проведення масової вакцинації від коронавірусу, для того, аби прояснити сумніви та питання, що виникають через подекуди суперечливі твердження з цього приводу. Роз’яснення Конгрегації перегукуються з попередніми документами Церкви, що стосувалися теми вакцинації: заявою Папської Академії «За Життя» 2005 року; інструкції Конгрегації віровчення Dignitas Personae 2008 року; та ще одного документу Папської Академії 2018 року.

Конгрегація віровчення підкреслює, що не має наміру «судити про безпеку та ефективність» існуючих вакцин проти COVID-19, оскільки за це відповідають біомедичні дослідники та фармацевтичні компанії. Конгрегація радше фокусується на моральних аспектах застосування вакцин, розроблених з використанням клітинних ліній з тканин, отриманих від двох плодів, чиї життя було перервано в 1960-х роках.

Інструкція Dignitas Personae, затверджена папою Бенедиктом XVI, вказує, що «існують різні ступені відповідальності», оскільки «в організаціях, де використовуються клітинні лінії неправедного походження, відповідальність тих, хто приймає рішення про їх використання, не є такою самою, як у тих, хто не має права голосу в такому рішенні».

Конгрегація заявляє, що причиною вважати ці вакцини морально допустимими є «такий вид співучасті» у злі аборту, який є «віддаленим» з боку тих, хто отримує вакцину. Отже, «моральний обов’язок уникати такого пасивної моральної співучасті не є обов’язковим», оскільки існує серйозна небезпека у вигляді «неконтрольованого поширення серйозного патологічного аґента». Пандемія COVID-19, за словами Конгрегації, відповідає цій умові.

«У такому випадку всі щеплення, визнані клінічно безпечними та ефективними, можуть бути використані з доброю совістю, маючи певне розуміння того, що використання таких вакцин не означає офіційної співучасті в аборті, від якого походять клітини, що використовуються у виробництві вакцин». Конгрегація пояснює, що «морально дозволене використання цих типів вакцин у конкретних умовах не є саме по собі навіть опосередкованою леґітимізацією практики абортів, і обов’язково передбачає протидію цій практиці з боку тих, хто використовує ці вакцини. Це також не повинно означати морального схвалення використання клітинних ліній, що походять від абортованих плодів».

Документ Конгрегації закликає фармацевтичні компанії та державні установи охорони здоров’я «виробляти, затверджувати, розповсюджувати та пропонувати етично прийнятні вакцини, які не створюють проблем з сумлінням». У той же час Конгрегація нагадує, що «вакцинація, як правило, не є моральним обов’язком, і тому вона повинна бути добровільною». Моральність вакцинації залежить як від обов’язку захищати власне здоров’я, так і від досягнення загального блага. «За відсутності інших засобів для зупинки або навіть запобігання епідемії, загальне благо може рекомендувати вакцинацію, особливо для захисту найслабших і найбільш нужденних».

Ті, хто з моральних причин відкидає вакцини, вироблені з використанням клітинних ліній абортованих плодів, повинні натомість «зробити все можливе, щоб не стати учасниками передачі збудника хвороби за допомогою інших профілактичних засобів та відповідної поведінки».

Конгрегація віровчення також заявляє, що для фармацевтичної галузі, урядів та міжнародних організацій «моральним імперативом» є забезпечення виготовлення ефективних та етично прийнятних вакцин, доступних «для найбідніших країн у спосіб, який не є для них надто дорогим».

«В іншому випадку відсутність доступу до вакцин стане ще однією ознакою дискримінації та несправедливості, що прирікає бідні країни на подальше життя в умовах економічної, соціальної та медичної вбогості».

Переклад CREDO за: Vatican News

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Ватикан
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

pb.ua: 4731 1856 1920 9130

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: