Слово «Адвент» походить від латинського adventus, що означає «прихід» або «пришестя». Передусім це стосується першого пришестя Христа у світ під час Різдва.
Але період Адвенту зосереджений також на двох інших приходах Ісуса.
Святий Бернард Клервоський написав прекрасний короткий виклад концепції трьох пришесть Христа, що представлений у Годині читань під час Адвенту.
«Ми знаємо, що прихід Господа — потрійний. Перше пришестя було у тілі й слабкості, друге — у дусі й силі, а остаточне пришестя буде у славі та величі».
Щоби ще більше спростити підсумок святого Бернарда, його можна пояснити так:
1) Перше пришестя — народження у Віфлеємі.
2) Друге пришестя — духовний прихід до кожного віруючого.
3) Третє пришестя — Ісус прийде знову наприкінці часів.
Святий Бернард продовжує роз’яснення, наголошуючи на взаємозв’язку цих трьох приходів.
«Друге пришестя подібне до дороги, яка веде від першого до останнього. На початку Христос був нашим відкупленням; зрештою Він явить себе як наше життя; але протягом цієї дороги Він — наш відпочинок і наша розрада.
Якщо ви думаєте, що я вигадую те, що говорю про це “серединне” пришестя, послухайте самого Господа: “Коли хтось Мене любить, то й слово Моє берегтиме і злюбить його Мій Отець, і прийдемо ми до нього, і в ньому закладемо житло” (Йн 14, 23)».
Це «серединне» пришестя є приходом Ісуса у наше власне життя. Церква часто пояснює його через Таїнства, зокрема — через Хрещення та Євхаристію. Це пришестя — не фізичне, а духовне, бо Ісус приходить, щоб оселитися у наших душах.
Під час кожного Адвенту перед нами стоїть завдання підготуватися до всіх трьох пришесть Христа, святкуючи Його Народження, а також готуючи своє серце прийняти Його зараз і наприкінці часів.
Переклад CREDO за: Філіп Кослоскі, Aleteia