Приймаючи спільноту Папського літургійного інституту, Святіший Отець поділився думками про фундаментальну роль літургії в християнському житті, яка спонукає любити ближнього і зростати в єдності.
Літургійне життя та дослідження літургії повинні вести до більшої церковної єдності, бо неможливо віддавати культ Богові і водночас перетворювати літургію в поле битви за несуттєві питання.
На це звернув увагу Папа Франциск, пише Vatican News, підсумовуючи свої роздуми в суботу, 7 травня 2022 р. Він приймав спільноту і випускників Папського літургійного інституту, що діє при Папському Університеті святого Ансельма в Римі. Зустріч відбулася в контексті відзначення 60-річчя його заснування, як відповіді «на зростання потреби Божого люду активніше жити і брати участь у літургійному житті Церкви».
Як зауважив Святіший Отець, із заохочення Другого Ватиканського Собору до оновлення літургійного життя чітко проглядаються три виміри: активна і плідна участь у літургії, церковне сопричастя, натхнене звершенням Євхаристії та інших Таїнств Церкви, та місійний імпульс, який випливає з літургійного життя та залучає всіх охрещених. Саме цій потрійній потребі, за його словами, служить інститут.
Папа вказав, що «поглиблене та наукове дослідження літургії» має сприяти активній участі в ній, що є «фундаментальним виміром християнського життя». Ключовим є навчати людей «входити в дух літургії», а щоб це чинити, потрібно «просякнути цим духом». Літургія — «не власність, це не ремесло», її вчимося та звершуємо, служимо. «Це не питання обрядів; це таїнство Христа, який раз і назавжди об’явив і звершив святощі, жертвоприношення та священство», — сказав Святіший Отець. Папа звернув увагу на те, що перешкодою «служити» літургію є літургійний формалізм, тобто «слідування більше за формами, за формальністю, ніж за реальністю».
Далі Наступник святого Петра зазначив, що відданість дослідженню літургії допомагає зростати в церковному сопричасті. «Літургійне життя, по суті, відкриває нас на іншого, на найближчого і на найвіддаленішого від Церкви, у спільній приналежності до Христа. Прослава Бога в літургії знаходить своє підтвердження у любові до ближнього, в старанні жити як брати й сестри в щоденних ситуаціях, у спільноті, в якій перебуваю, з її достоїнствами та обмеженнями», — мовив Папа, підкресливши, що саме в цьому й полягає «дорога справжнього освячення».
Врешті, кожне літургійне богослужіння, як зауважив Святіший Отець, завжди завершується місійним дорученням. Те, що ми переживаємо та звершуємо під час літургії, спонукає нас «виходити назустріч іншим, назустріч світові, який нас оточує, назустріч радощам і потребам багатьом людям, які, можливо, живуть, не пізнавши Божий дар». «Справжнє літургійне життя, особливо Євхаристія, завжди спонукає до милосердної любові, яка є насамперед відкритістю та уважністю до іншої людини», — сказав він.
Підсумовуючи, Папа наголосив, що літургійне життя та вивчення літургії мають вести до більшої церковної єдності, а не до поділів. За його словами, Євангеліє і Традиція закликають нас бути об’єднаними в суттєвому та поділяти легітимні відмінності в гармонії Святого Духа. Це правда, що кожна реформа викликає спротив. І в деяких колах літургію «використовують», щоби захищати свою точку зору. «Пресвята Діва Марія разом з апостолами молилися, ламали хліб і жили любов’ю до всіх. Нехай же за їхнім заступництвом літургія Церкви сьогодні та завжди уприсутнює цю модель християнського життя», — побажав Святіший Отець.