Папа Франциск проголосив святого Іринея Ліонського Вчителем Церкви, вбачаючи у ньому знак єдності та вірності правді.
Папа Бенедикт XVI, своєю чергою, вважав його твердим захисником віри і бачив цінність у його вченні про Апостольську Традицію.
Під час загальної аудієнції у 2007 році він розповів про три ключі до розуміння Апостольської Традиції від святого Іринея Ліонського.
1.Апостольська Традиція — публічна
Апостольська Традиція — публічна, а не приватна чи таємна. Святий Іриней не сумнівався, що зміст віри, переданої Церквою, є тим самим, що вона отримала від апостолів, а ті — від Ісуса, Сина Божого. Немає іншого вчення, крім цього. Тому кожному, хто хоче знати правдиве вчення Церкви, достатньо знати «традицію, передану апостолами, та віру, проголошену людям»; традицію й віру, що «дійшли до нас через спадкоємство єпископів». Отже, спадкоємність єпископів як правосуб’єктність та Апостольська Традиція як доктринальний принцип, збігаються.
2.Апостольська Традиція — єдина
Апостольська Традиція — єдина. Якщо гностицизм поділявся на кілька сект, церковна Традиція єдина за своїм основним змістом, що його святий Іриней називає саме regula fidei або veritatis; і тому, оскільки вона єдина, вона створює єдність через людей, через різні культури та різні народи; це загальний зміст, єдина істина, незважаючи на різноманітність мов і культур.
3.Апостольською Традицією керує Святий Дух
Зрештою, апостольське передання, як пише Іриней грецькою мовою, є «пневматичним» (від грецького πνεῦμα), тобто духовним, таким, яким керує Святий Дух. Йдеться не про передання, ввірене здібностям більш-менш вчених людей, а про Божого Духа, який гарантує вірність у переданні віри. Це — «життя» Церкви, те, що робить Церкву завжди молодою, свіжою та плідною численними харизмами.