Чудеса, які ми бачимо у Всесвіті, повинні «витягнути нас із самих себе», щоб ми поглянули не лише на самі чудеса та істини, які вони відкривають, а й на джерело всіх істин і остаточного Творця всього, переконана професорка з Гарварду.
Карін Оберґ, професорка астрономії та керівниця бакалаврату Гарвардського університету, сказала, що її наукова праця допомогла їй зрозуміти, що ми живемо у Всесвіті, який має початок, середину та кінець, що розгортається з часом. Вона також заявила, що віра в Бога — не перешкода для наукових досліджень, ба навіть більше, вона може бути корисною для вчених через «надійну основу», яку забезпечує віра в Творця.
«Я вважаю, що ми маємо бути цілком упевнені, що наявність істинної філософії та справжньої релігії має полегшити наукові відкриття, а не навпаки», — сказала Оберґ, колишня атеїстка, а тепер католичка, у своїй промові 13 січня під час наукової конференції «Wonder Conference», організованій католицьким медіа-апостольством «Word on Fire», яка відбулася у Ґрейпвайні, штат Техас, і залучила близько 1000 учасників.
«Сприйняття віри як того, що несумісне з наукою, призвело до зростання кількості невіруючих. Таке сприйняття суперечить досвіду католицької традиції, яка передає прекрасну гармонію між вірою та наукою», — зазначено на сайті конференції.
Карін Оберґ, вчена шведського походження, є членом правління Міжнародного товариства католицьких вчених. Головний напрям її роботи — вивчення формування зірок і планет. Вона каже, що «порожній» простір між зірками — те, що називають «міжзоряним середовищем» — насправді зовсім не порожній, а містить величезну кількість газу та пилу. За мільйони років міжзоряні хмари можуть почати згортатися самі по собі, і саме так утворюються зірки.
Багато вчених, як сьогодні, так і у минулому, керувалися у своїх наукових дослідженнях своєю вірою, сказала Оберґ. Отець Жорж Леметр, який першим запропонував теорію, відому сьогодні як теорія Великого вибуху, допоміг утвердити ідею про те, що Всесвіт має початок і, отже, потребує Творця.
«Я не можу не думати про те, чи той факт, що ця ідея прийшла саме йому, а не іншим блискучим ученим, які його оточували, має стосунок до його католицизму. Я маю на увазі, що завдяки своїй вірі він уже знав, що Всесвіт мав початок у часі, — сказала професорка, посилаючись на католицьку віру у сотворення світу, описане у Книзі Буття. — Я не можу не вважати, що це полегшило йому сприйняття цієї ідеї; і я думаю, саме в цьому полягає причина того, чому багато атеїстів були стурбовані теорією Великого вибуху».
Оберґ сказала, що попри шанобливе ставлення до науки та наукового методу серед багатьох її колег, важливо знати, що науковий метод має свої обмеження. «Є багато запитань про Всесвіт, які ми можемо поставити, але які не є науковими, наприклад: чого нас навчає краса мистецтва? Що робить мистецтво прекрасним?» — продовжила вона.
За її словами, існує загальна ідея, що «ви можете знати, чи щось є істинним, лише якщо можете продемонструвати це науково». Насправді ж існує багато способів знайти істину, і наука — це один із таких методів, але він не єдиний. Є деякі питання — наприклад, питання моралі — які зарезервовані для релігійних і філософських сфер. І більшість вчених можуть інтуїтивно це зрозуміти, сказала вона.
«Якщо ви розмовляєте з науковцем і запитуєте, чому в нього є певна ідея чи гіпотеза, він часто каже такі речі, як: “Це було натхнення”, тоді як науковий метод мав би бути гіперраціональним процесом, — сказала Оберґ. — Натомість ви, по суті, закликаєте Святого Духа».
Раціональність і порядок, що їх учені спостерігають у Всесвіті — і які роблять можливими наукові дослідження всіх видів — вказують на Творця, який є джерелом усіх раціональних думок, стверджує вона. Крім того, за її словами, якщо всі ми є тваринами, які еволюціонували, щоб виживати та продовжувати рід, це не пояснює нашої спрямованості на пошуки істини [не властивої тваринам]. Той факт, що люди є раціональними істотами, які прагнуть до вищої сили, вказує на те, що наші душі створені за зразком самого Бога.
«Розумність Всесвіту, яку продовжують відкривати вчені, демонструє неймовірну щедрість Творця, який поділився своєю силою з творінням у спосіб, який було би неможливо уявити у донауковому світі», — підсумувала Карін Оберґ.
Переклад CREDO за: Catholic World Report