Питання-відповідь

Чому ми молимося новенни?

27 Січня 2023, 15:57 1436

Уявіть собі: невелика група людей із новознайденою вірою, відчуваючи певний страх щодо свого майбутнього, з послуху своєму духовному вчителеві зобов’язується провести період інтенсивної молитви. Той, здається, залишив їх самих, обіцяючи на горизонті щось велике.

Після того, як вони виконують вказівки свого лідера протягом дев’яти днів, Бог відповідає на їхні молитви, діючи у надзвичайно драматичний, трансформативний спосіб. І світ уже ніколи не буде колишнім.

Саме це сталося з Богородицею, апостолами та іншими учнями нашого Господа. Після Його вознесіння вони молилися, чекали, і, можливо, навіть відчували тривогу через те, що знову Його «втратили».

Але вони довіряли Йому і тому вистояли. Зрештою, у день П’ятдесятниці, Він винагородив їх зісланням обіцяного ним Утішителя, Святого Духа.

Ісус наказав Своїм послідовникам молитися, і вони послухалися. Вони не були розчаровані.

Ці дев’ять днів молитви можна розглядати як зразок католицької традиції новенн або дев’ятниць. Новенна (лат. novem, «дев’ять») — це молитва або набір молитов, якими моляться протягом дев’яти днів, годин, тижнів або навіть місяців. Їх часто моляться у певних намірах або про певні благодаті, вони можуть бути спрямовані до конкретних святих із проханням про їхнє заступництво.

Іноді некатолики, або й навіть деякі католики, можуть спитати: навіщо молитися новенни? Коротка відповідь полягає у тому, що Ісус Христос звелів нам молитися — молитися неустанно і наполегливо.

Ми ніколи не помилимося, якщо послухаємося Христа. Він обіцяє, що молитва діятиме, і часто відповідає приголомшливими результатами.

Але це лише перша, найважливіша причина, чому ми повинні молитися новенни. Погляд на історію цієї традиції дає достатньо відомостей для того, щоб зробити їх своєю особистою практикою.

Протягом століть виникли чотири специфічних типи новенн: жалобні, підготовчі, прохальні та відпустові.

Жалобні новенни — це найбільш ранній тип. Ймовірно, вони виросли з ранньохристиянського звичаю відправляти дев’ятиденну Месу за померлих. Вселенська Церква була свідком такої новенни у 2005 році, після смерті Йоана Павла ІІ. 

Підготовчі новенни — радісні й очікувальні. Вони стосуються великих свят (приклад — новенна перед Різдвом) або вшановують засновника релігійного ордену.

Прохальні новенни історично виникли серед мирян. Найімовірніше, вони з’явилися як прохання про міцне здоров’я і з часом стали узагальненими, включаючи також прохання про інші потреби. З часом набули поширення новенни, спрямовані до конкретних святих у конкретних намірах. Наприклад, новенна до святого Губерта для захисту від сказу після укусу собаки з’явилася у середньовіччі і нею користуються й досі. 

Останній тип новенни, відпустовий, поєднується з іншими типами. Церква пропонує частковий та повний відпуст за понад 30 новенн — зокрема й за найновішу, дев’ятницю до Божого Милосердя.

Якщо Церква не лише схвалила та рекомендувала різноманітні новенни, але й також визначила певні з них як передумову для отримання відпусту, можна бути певними, що ці молитви — щось набагато більше, ніж просто приклад народної побожності. Церква визнає особливу цінність новенни, форма якої добре підходить для подолання певних схильностей нашої грішної людської природи.

Ми, грішні люди, схильні до ліні. На противагу цій тенденції повторювана форма новенни може зробити наше молитовне життя інтенсивнішим та міцнішим. Це формує звичку наполегливо молитися у тих із нас, хто, залишившись на самоті, може відступити від молитви, незважаючи на найкращі наміри.

Грішні люди також схильні до бунтарства. Ми не хочемо, щоб нам казали, що нам робити. Але дотримання божественного припису, такого як новенна, може бути ідеальним засобом від такої непокірності.

Коли ми молимося встановленим набором молитов протягом визначеного періоду часу, ми «витягаємо» себе з самих себе та свого марнославства до молитовної зосередженості та послуху. Таким чином наш час молитви стає впорядкованим та сконцентрованим завдяки дотриманню встановленої форми.

Новенна також може звільнити нас від хибного переконання, що ми якимось чином контролюємо ситуацію та її результати. Постійно звертаючись по божественну допомогу, новенна визнає, що ми безпорадні без Бога, і що контроль над ситуацією перебуває безпосередньо у Його руках.

Ми подібні до розпачливої вдови з Ісусової притчі, яка неодноразово просила суддю про допомогу — на її скромні, наполегливі прохання Господь вказує як на взірець молитви.

Думка про те, що у новенні ми відмовляємося від контролю, а не отримуємо його, може суперечити поширеним уявленням. Можна зустріти новенни, які обіцяють, що ми ніколи не зазнаємо невдачі, якщо будемо ретельно виконувати вказівки. Звичайно, такі інструкції (завжди анонімні) — не більше ніж марновірство. Новенна — це не магія, і ми не можемо маніпулювати Божою волею. Після молитви протягом певної кількості днів ми контролюємо ситуацію не більше, ніж контролювали її на початку. Натомість ми отримуємо від Бога результат Його власного вибору. Наша участь полягає лише у тому, щоби продемонструвати вірність та відданість молитві.

Це, звісно, не означає, що дев’ятниці не мають сили. Вони, безсумнівно, мають її, як і будь-які інші молитви, якщо молитися щиро та віддано. Результатом новенни може бути навіть чудо.

Тож, незважаючи на те, що конкретні «гарантії», додані до низки новенн, не потрібно сприймати буквально, вони відображають довіру до цього способу молитовних прохань, яка зросла завдяки досвіду мільйонів, що отримали відповіді на свої молитви.

Коротко кажучи, новенни діють, і ми повинні їх молитися, тому що вони є цінною формою розмови з Богом і Його святими. Вони випливають із віри, і Бог завжди звертає увагу на молитви своїх вірних.

Ми можемо отримати те, чого хочемо, а можемо й ні. Але коли ми молимося новенни, ми прославляємо, готуємося, чекаємо і довіряємо. І ми будемо винагороджені, як і перші учні Христа, у той спосіб, який Бог вважатиме за потрібне.

Та річ, яка ніколи не підводить нас, коли ми молимося новенну, — це те, що у процесі ми зростаємо у своїй вірній наполегливості. І, як і перші учні, ми не будемо розчаровані.

Переклад CREDO за: Карен Едмістен, Simply Catholic

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity