«Війна — це знак, що люди противляться Богу». Слуга Божий єпископ Фултон Шін жив у часи Другої світової, ситуація якої небагато чим відрізняється від наших часів: знову фашизм пожирає мир на нашій планеті.
«Чому Бог не зупинить цю війну?» — Він би міг це зробити, але ціною було би знищення людської свободи. Хіба ж ми боремося на для того, щоб подолати диктаторів? Ну то чого просимо, щоб Бог став диктатором?
*
Насправді то ця війна є епізодом у творенні Правди, а не велика Правда — епізодом у війні. Війна є знаком, що люди противляться Богу, а тому також противляться одні одним.
*
Коли ти йдеш на виставу з детективною загадкою — хіба виходиш після першого акту після того, як героя вбито? Якщо ти довіряєш драматургові в питанні фабули, то довірся Богові в питанні Його історії. Незалежно від того, наскільки тяжкою є ця війна, — все діється з найкращою метою.
*
Любов до свого краю не є доконечною для того, щоб любити Бога, але любов до Бога доконечна для того, щоб любити свій край. Кесар підпорядковується Богові, а не Бог — кесареві.
*
Під час війни ми маємо менше непокоїтися про те, чи Бог по нашій стороні, а більше — про те, чи ми по стороні Бога.
*
Велику гарантію перемоги становить наша згідність із волею Бога: «Якщо Бог з нами, то хто ж проти нас?» (Рим 8,31).
Чи запал наших ворогів до анти-Божої справи може бути подоланий нашою байдужістю щодо Бога?
*
Ми знаємо, що ненавидимо в цій війні.
Але чи знаємо, що ми любимо?
*
Ті, хто переконаний, що в часи миру Бог зобов’язаний гарантувати добробут, — у часи війни переконані, що Бог зобов’язаний уберегти їх від шкоди.
Якби це життя було всім і якби ми не мали душі — Бог і справді би так чинив. Бог не рятуватиме нашу шкуру, але робитиме все, щоби спасти нашу душу.
*
Зло у світі не може стати причиною, що я почну сумніватися в Богові. Зло не могло б існувати, якби не було Бога.
Перш ніж у мундирі зробиться дірка, має існувати мундир; перш ніж настане смерть, має існувати життя; перш ніж з’явиться помилка, має існувати правда; перш ніж буде скоєне злочин, має існувати свобода і закон; перш ніж вибухне війна, має існувати мир; перш ніж виникне диявол, має існувати Бог — бунт проти Бога творить диявола.
*
Ми не повинні називати Бога «добрим», коли Він сповнює нашу волю, ані називати Його «злим», коли Він її не виконує.
*
Оскільки існує Бог — ця війна не є пеклом. Бог дозволяє їй бути тільки заради більшого блага, яке нині ще невидиме.
Війна більше нагадує чистилище, аніж пекло, бо її очисне полум’я має випалити шлак нашого матеріалізму.
Переклад CREDO за: abp. Fułton Sheen. Modlitewnik na czas wojny. W-wo Esprit 2022