Україна

«Нині Україна просить віддалити від неї чашу війни». У Браїлові відбулася ніч чування

08 Серпня 2023, 12:07 2004 Ігор Богомолов

У браїлівському санктуарії Ісуса Назарянського відбулась ХХІ дієцезіальна ніч чування, яка тут традиційно розпочинається ввечері дня свята Переображення Господнього і закінчується рано вранці наступного дня, на який припадає спомин св. Каетана.

Тема цьогорічної молитовної зустрічі — «До Твого милосердя прибігаємо». Щоб узяти в ній участь, до Браїлова приїхало близько 200 вірян із різних парафій: як Кам’янець-Подільської дієцезії, так і з‑поза її меж.

«Дуже люблю приїжджати сюди і завжди це роблю, коли є нагода, — каже п. Неля Цецюрська з м. Бара. — Моя бабуся Ганна, 1902 року народження, ходили сюди пішки. Вона розповідала про чудеса, пов’язані з чудотворною статуєю Ісуса Назарянського. Двоє моїх двоюрідних братів стали священниками: це єпископ Леон Малий і о. Петро Малий. І один, і другий деякий час працювали в цій парафії. Отже, з цим місцем мене багато що пов’язує. Зі мною тут моя знайома, Любов Гуцол: вона приїхала, щоб отримати ту духовну силу, яка допомогла би їй переживати трагічні події, що сталися в її сім’ї».

 

Неля Цецюрська і Любов Гуцол

 

Алла Курнас приїхала з Вінниці з чоловіком Григорієм, донькою Наталією і 12‑річним онуком Кирилом. «Ми завжди, — каже вона, — коли є можливість, намагаємось відвідувати відпустові урочистості. А тим більше тепер, коли мій зять на війні. Проситимемо в молитві про наше особисте навернення, про навернення нашого народу, про дар покаяння для наших ворогів».

 

Алла Курнас з онуком

 

«У мене тут неподалік дача, — сказала вінничанка Ірина Шелестовська, — тому на цьому святкуванні я буваю щороку. І саме тому я щороку беру відпустку в серпні. Тут я завжди відчуваю глибокий спокій, і тепер навіть уявити не можу, щоб не бути тут на свято Преображення». Пані Ірина поділилася свідченням про те, як колись просила Ісуса Назарянського про здоров’я для себе, — і біль, який її мучив, зник несподівано для неї самої.

 

Ірина Шелестовська

 

Звісно, разом із приїжджими святкували Преображення й місцеві парафіяни.

«Це велика радість для душі, — каже п. Климентина Коліберова, — віддати цю ніч Богу. А для нас, браїлівчан, це ще й гордість за наш санктуарій. І ми хочемо, щоб сюди приїжджало якомога більше людей, щоб вони зцілювались тут духовно й фізично».

«Три роки тому, — ділиться думками Віталій Казьмеришин, — у нас в парафії утворилась Рада Лицарів Колумба. І це для нас дуже важливо: організовувати чоловіків навколо храму і допомагати священнику в різних  справах: організації різних заходів, виконанні тієї чи іншої фізичної праці».

 

Климентина Коліберова, Олександр Грабовський, Віталій Казьмеришин 

 

«У спільноті, — каже Великий Лицар Колумба браїлівської парафії Олександр Грабовський, — чоловік має змогу розкритися, набути впевненості в собі. Адже нам тепер важко уявити, щоб чоловік-католик у себе на роботі витягнув Розарій і почав молитися. Спільнота, відчуття, що ти не самотній, допомагає долати цей страх. І тільки так можна обстоювати спільні для нас цінності».

Початком чування — що також традиційно — стала спільна молитва Розарію.

 

 

Святу Месу зі свята Переображення очолив єпископ-емерит Броніслав Бернацький.

«Для мене, — сказав для CREDO Його Преосвященство, — свято Переображення має особливе значення, і ось чому. У 1988 році я докладав зусиль для створення тут, у Браїлові, римо-католицької парафії. Влада тоді переслідувала віруючих, чинила всілякі перепони, залякували. Але я поїхав до Польщі і там на Ясній Горі молився перед чудотворним образом Матері Божої Ченстоховської в намірі, щоб у Браїлові відкрилась парафія і щоб на свято Переображення тут можна було відправити перший відпуст. Я приїхав із Польщі, і дві жінки привозять мені довідку від уповноваженого у справах релігій, що парафія зареєстрована і я можу відправити Службу Божу. Храм, ясна річ, нам тоді не повернули — храми тоді не повертали. Каплицю на цвинтарі не повернули також. Але одна пані прийняла парафію до себе до хати. Образ Ісуса Милосердного, який ми привезли зі Жмеринки, в її будинок не вміщався. Ми поставили його перед будинком, і люди заповнили не тільки все подвір’я, але й стояли на вулиці. Багато хто себе запитував: ‘Що це тут має бути?’ Я відправив Службу Божу на дворі, довелося дуже голосно говорити — мікрофону в нас не було. І коли після Служби люди вийшли з подвір’я, я подивився на город і побачив: де була посаджена картопля — від неї і сліду не залишилось. Все зрівняли з землею, перетоптали. Господиня цього будинку каже: ‘Нічого! Без картоплі я якось житиму, але добре, що тут у нас є парафія, що тут відбулась Служба’. Таке було тоді свято Переображення. А в духовному значенні це, як ми чули в літургійних читаннях, що коли з неба залунав голос ‘це є Мій улюблений Син, якого Я вподобав; Його слухайте!», Ісус переобразився і показав своїм учням та усьому світу, яку Він має славу в Отця Небесного. І щоби зміцнити своїх учнів — адже вони були людьми, у щось вірили, а в щось не до кінця, — Він переобразився перед ними. Також і ми в часі повинні переображувати себе, а сьогоднішнє свято нам про це нагадує. Це не на рік і не на два: переображувати себе потрібно все життя, щоб заслужити Божу любов у Царстві Божому».

Перед початком Святої Меси настоятель браїлівського санктуарію о. Юзеф Кшишиха MS сказав: «Цього року ми роздумуємо про Боже милосердя — те милосердя, яке можемо отримати у Ісуса Назарянського. […] Нехай наша спільна молитва допоможе нам у тому, щоб ми повертались до своїх домів сильнішими. Молитва особливо потрібна тепер, у час війни. Ми бачимо в останні роки, яка є велика атака на людину: раніше COVID, тепер війна. І можемо з різних сторін почути, що не треба приходити до храму, не треба нам зустрічатися, не треба допомагати. Але бачимо, що все це — недобра дорога. Добра дорога — це йти до Бога і просити Його про спасіння для нас, для наших сімей, для нашої Батьківщини, особливо в час війни, щоб якнайшвидше настала перемога й ті, хто нас захищають, повернулися до нас здоровими і щасливими».

 

 

 

«Сьогодні, — сказав, починаючи відправу, єпископ Бернацький, — ми зібрались у цій святині, яка може засвідчити і про добре, і про зле. Добре — коли вона будувалася, зле — коли настала пора атеїзму і цю святиню закрили. Здавалося, що це вже кінець; але Господнє Провидіння зробило інакше. Настав час, і ця святиня знову відкрилася для вірних. І ми, як наочні свідки, починаємо відновлювати цей санктуарій, до якого наші батьки, діди, прадіди колись приходили пішки. Тут вони молилися, тут вони благали Бога. […] Сьогодні ми так потребуємо братньої любові в нашій країні, миру і спокою для нашої держави. Тому молімося і жертвуймо нашу молитву, щоб Господь обороняв нашу державу, обороняв тих, хто сьогодні обороняє кордони нашої країни: може, невиспані, може, напівголодні, може, смерть заглядає їм в очі — але вони нас обороняють, щоб ми тут могли спокійно молитися і прославляти Господа Бога. Нехай Господь явить своє милосердя  вам і всій Україні».

Проголошуючи проповідь, настоятель парафії св. Альберта Хмельовського в с. Плебанівці (Вінницька обл.) о. Петро Гідзіль розповів історію санктуарію Переображення Господнього на горі Тавор, збудованого майже століття тому, 1924 року. Священник розповів про чотири мозаїки у цьому храмі. Перша зображує Різдво: Бог стає людиною, стає творінням — що, за словами проповідника, є «упокоренням, але Бог це робить в ім’я любові». Друга — встановлення Євхаристії: Бог приймає вигляд хліба, що також є упокоренням для Ісуса Христа. Але Він це робить, тому що любить, тому що хоче залишитися з людьми. Третя мозаїка показує Ісуса на Хресті: «Бог дав себе так принизити, тому що любить». Четверта мозаїка показує Воскресіння, яке настало після всіх тих «переображень», які Господь Ісус мав тут, у земному житті.

 

 

«До цього Переображення, — сказав о. Петро, — ми всі прямуємо; але щоб дійти до нього, ми повинні переображуватися тут, на землі. […] Щоб бути з Господом у Царстві світла, ми повинні докласти чимало зусиль до свого внутрішнього переображення».

Засобами такого переображення він назвав молитву, яку порівняв зі зброєю, та наголосив, що вона повинна бути систематичною, а не «коли відчуваю потребу». Отець рекомендував «віддавати Богу в молитві перші хвилини ранку» і сказав про необхідність зосередження в молитві, щоб «думки відповідали» словам. Сповідь «відкриває дорогу до найціннішого — Святого Причастя», а щоб воно діяло і змінювало життя, його потрібно приймати «з вірою і любов’ю». Боже Слово, без слухання якого — і без роздумів над яким — неможливо преобразитися, і яке неможливо зрозуміти без Святого Духа, якщо читати його тільки щоби щось запам’ятати і при нагоді процитувати.  

На закінчення проповіді о. Петро сказав, що внутрішнє переображення — це «не праця будівельника», яка закінчується із закінченням будівництва, а «праця садівника», яку потрібно робити постійно і яка не закінчується ніколи.

Зібрані на Літургії звернулись до Небесного Отця з молитвами за Святішого Отця, щоб йому вдалося «переобразити ставлення сучасного світу до християнських цінностей»; за Україну, щоб для нашого народу настав «час перемоги та перемін на краще»; за мир в усьому світі, щоб ніколи більше не була застосована ядерна зброя; за проповідників і місіонерів, щоб «героїчний приклад апостолів надихав їх на ревне служіння Господу Богу та людям»; за померлих братів і сестер та за всіх присутніх у храмі.

Дари до вівтаря несли члени родин загиблих воїнів-браїлівчан Ярослава Терземана й Антона Ротара, та Дмитра Оріховського і Павла Маселюка з Мурафи.

На завершення Меси єпископ Броніслав Бернацький звернувся до молоді, нагадавши слова Папи Франциска, сказані на СДМ у Лісабоні: молодь — майбутнє Христової Церкви. Його Преосвященство поділився спогадами про те, що відбувалося в браїлівському храмі в часи панування атеїзму, і побажав молоді, щоби Хресна Дорога нагадала їм: якщо «Ісус, вмираючи на хресті заради нашого спасіння, полюбив нас такими, які ми є, то ми повинні не залишити Його і намагатися бути в житті місіонерами ХХІ століття, які би змогли поступово навертати до віри когось серед своїх товаришів».

 

 

«На чуванні в Браїлові я вже вдев’яте, — каже хмельничанин Антон Ящишин, — і кожного разу бачу й чую щось нове. Цього разу мене найбільше зворушили слова єпископа Броніслава, якими він дуже виразно показав зв’язок того, про що читаємо у Святому Письмі, з реаліями нашого сьогодення».

Хресна Дорога, через неможливість провести її вулицями міста в умовах воєнного стану, була проведена так: перші два стояння — біля храму, а потім усі в мовчанні пройшли на цвинтар, де продовжили молебень.

ІІІ стояння було біля каплиці, яка служила браїлівським католикам парафіяльним храмом після того, як 180 років тому російська влада відібрала браїлівський монастир і передала його православним; ІV — біля братської могили, в якій поховані польські воїни, що 103 роки тому загинули у війні з більшовиками; VІ — біля могил двох жінок-католичок, де браїлівські парафіяни збиралися для спільної молитви в радянські часи, коли безбожна влада відібрала в них і храм, і каплицю на цвинтарі.

Молитвою ХІ стояння — «Ісуса прибито до хреста» — учасники Хресної Дороги молилися біля могил загиблих воїнів Антона Ротара і Ярослава Терземана.

«Від нас — від нашого життя і нашої молитви, — сказав на цьому стоянні о. Юзеф Кшишиха, — залежить, щоб жертва їхнього життя, яку вони принесли за нас, не була даремною».

 

 

Віршовані роздуми цієї Хресної Дороги (як і минулорічної), що їх на кожному стоянні  читали Олександр Грабовський і Марія Павлюк, склала мати загиблого Ярослава п. Яніна Терземан.

«На мене, — сказала с. Рената Каня CSFN, яка нині працює у Гнівані, — справляє враження, що, попри війну, на це свято приїхало досить багато людей — хоч і не так багато, як минулими роками; що серед них є молодь і діти; що вони брали участь у Хресній Дорозі. Але найбільше враження справили віршовані роздуми стоянь Хресної Дороги: вони дуже точно показують ситуацію, яку нині переживає Україна».

 

 

Ніч чування після півночі продовжила вотивна Меса до св. Каетана, яку очолив настоятель парафії Матері Божої Святого Розарію в Тульчині (Вінницька обл.) о. Петро Фурман. Проповідь, як і в першій Месі, проголосив о. Петро Гідзіль.

«Коли триває війна, — сказав він, — важко говорити про милосердя. Цей рік єпископат проголосив Роком Милосердя, але останні півтора року — страшний час для нашої Батьківщини. Подібне до того, що переживаємо ми тепер, пам’ятають хіба що ті — а їх залишилось дуже мало, — хто пережив ІІ Світову війну. Чи може страждання бути милосердям?»

Далі проповідник навів два фрагменти з Євангелія: коли мати Йоана і Якова просила Ісуса, щоб її сини сіли праворуч і ліворуч від Нього в Його Царстві, та коли Ісус молиться в Гетсиманському саду, і продовжив: «Ісус питає Йоана і Якова, чи спроможні вони випити Його чашу. Вони кажуть: так. Заради Царства вони готові випити будь-яку чашу. А це та сама чашу, яку Ісус у Гетсиманському саду просить Отця віддалити від Нього! Нині Україна просить віддалити від неї чашу війни. І не тільки Україна: за Україну нині моляться багато людей в усьому світі. Але війна триває…»

Отець Петро навів слова св. Фаустини Ковальської, що ангели заздрять людям з приводу двох речей: Святого Причастя і страждань. «Це здається незрозумілим — заздрити тому, чого кожен прагне уникнути. Але ангели, мабуть, краще нас знають цінність страждань, і тому заздрять людям. Страждання — це таємниця. Сьогодні чування завершиться помазанням очей олією св. Каєтана. Скільком із вас це допомогло від хвороб очей? (Руки піднесли троє). Але ж охочих оздоровитися серед вас було набагато більше. Ісус не прийшов знищити страждання. Він воскрешав мертвих — але вмирало набагато більше, ніж Він воскресив. Він зцілював хворих — але хворіло більше, ніж Він зцілив. Ісус і сам просив Небесного Отця віддалити від Нього чашу страждань, але Йому довелось її випити. І найбільше, що Він зробив для людства, Він зробив тоді, коли був прибитий до хреста. Отже, якщо хочеш бути ближче до Бога — мусиш випити цю чашу. […] Інколи можна почути запитання: чи не було іншого способу спасти людство? А я питаю сьогодні: чи є інший спосіб здобути свободу України? Є один спосіб: смерті й крові. Так і для кожної людини є тільки один спосіб спастися: взяти свій хрест і зректися самого себе. І Бог не забере хрест, бо, забравши хрест, Він забрав би спасіння. В цьому і проявляється Його милосердя».

На закінчення проповіді о. Петро застеріг від спокуси думати щось на кшталт «якщо так, то нема чого просити Бога про полегшення страждань». «Просити, — сказав він, — потрібно, і Бог дасть: якщо це відповідає Його волі, якщо це потрібно, якщо це не зашкодить спасінню. Але якщо не дає — не нарікати, бо коли починаємо нарікати — тоді ми починаємо нести наш хрест самі, а самим нам його не знести».

По закінченні Святої Меси учасники чування молились перед виставленими Пресвятими Дарами. Музичний супровід адорації, як і всієї ночі чування, здійснював парафіяльний гурт із Мурафи. На завершення адорації о. Юзеф Кшишиха, обходячи храмове приміщення, благословив кожного з присутніх Пресвятими Дарами.

Нічне чування закінчилася молитвою Літанії до св. Каєтана та обрядом благословення олії, названої його іменем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото автора

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

Браїлів
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com

.

Якщо ви шукаєте платформу для азартних ігор з якісним сервісом, Вавада казино пропонує відмінний вибір ігор та бонусів, що зробить ваш досвід захопливим і прибутковим.

Unlock the future of finance with 1inch DeFi! Enjoy seamless crypto transactions, low fees, and enhanced security. Join our community today and transform your trading experience! Bitpro Nexus Bitpro Nexus Casibom