Церква у Франції продовжує розмірковувати над феноменом зростання кількості хрещень дорослих.
«Це очевидний знак від Господа Бога, це не результат місії, яку ми провадили; ніхто цього не сподівався, вони прийшли невідомо звідки», — каже для Vatican News єпископ Олів’є Клод Філіп Марі Леборнь, відповідальний у єпископаті Франції за катехуменат. Він нагадує, що у Франції на Великдень охрестили 7 тисяч дорослих і 5 тисяч підлітків.
Серед охрещених у Велику Суботу дорослих більшість — молоді люди віком від 20 до 35 років. На противагу хрещенням минулих років, це переважно французи-європейці. Цьогорічні катехумени також вирізняються тим, що походять із середовищ, далеких від Церкви. Багато хто пройшов через тяжкі випробування; але більшість тим чи іншим чином пізнала також спасіння, причому з великою міццю. «Вони пізнали Божу благодать у самому центрі темряви, посеред таємниці зла», — каже єпископ Леборнь. Якщо йдеться про зовнішні чинники, то, на його думку, досить часто важливу роль відіграє народна побожність, яка, як виявилося, відкриває людей на sacrum — простір святості, а також краса храмів чи добре відслужена літургія. Найважливішим, однак, виглядає особисте шукання людиною того, що папа Бенедикт XVI назвав «екзистенційною есхатологією» — каже французький єпископ.
«Наш світ, — каже єпископ Леборнь, — не дає відчуття безпеки. Моє покоління мало інший досвід. Я вступав у доросле життя в 1990‑ті роки. Ми мали відчуття, що майбутнє належить нам, а техніка з усім дасть раду. Сьогодні вже не ми ведемо гру, а техніка вже не дає такої впевненості. І відчуваємо постійне наростання загрози. З’являється запитання: що збережеться? Я згадую слова Бенедикта XVI із Колегії бернардинів у Парижі, коли він говорив про середньовічних монахів. Папа сказав, що вони займалися ‘екзистенційною есхатологією’, тобто посеред змінного і минущого світу шукали того, що тривке. На мою думку, багато сучасних людей шукають саме цього. Посеред усіх змін, що нині відбуваються, заново виринають якнайбільш основоположні питання, яких раніше люди вже собі не ставили. Ми бачимо, що техніка всіх проблем не розв’яже, що мир не є очевидністю. І звідси питання: а що є надійним у цьому так сильно ненадійному світі? Ці питання нині ставить покоління, яке вже не знає Церкви. Моє покоління боролося з Церквою, а вони — ні, бо вони її не знають».
Єпископ Леборнь вважає, що таким є профіль не тільки цьогорічних катехуменів, але також і майбутніх священників. Чимало семінаристів — це конвертити, які походять із некатолицьких середовищ і пройшли свій неочікуваний шлях навернення.