Святий Іриней Ліонський і його праці дають нам сьогодні чудове свідчення про віру ранньої Церкви у Євхаристію.
У своїй книзі «Проти єресей» він писав, що під час Меси відбувається дещо надзвичайне.
«Як хліб, що походить від землі, почувши заклик Бога, стає вже не хлібом, а Євхаристією, яка складається з двох реальностей: земної і небесної; так і наші тіла, коли вони приймають Євхаристію, більше не підвладні зіпсуттю, отримуючи надію на воскресіння та життя вічне».
Святий Іриней зазначає, що хліб і вино, перемінюючись під час Меси за словами консекрації, перетворюються у щось нове, водночас земне і небесне. У іншій частині своєї книги він пояснює, у що саме вони перемінюються.
«Ісус визнав чашу (яка є частиною творіння) Своєю власною Кров’ю, яку Він додає до нашої крові; і хліб (також частину творіння) Він визнав Своїм власним Тілом, яким Він зміцнює наші власні тіла».
Це узгоджується з тим, що пише сучасний Катехизм Католицької Церкви: «Через освячення відбувається пересуществлення хліба і вина в Тіло і Кров Христа. Під освяченими видами хліба і вина Сам Христос, Живий і Прославлений, є правдиво присутній, дійсно і сутнісно, Тілом Своїм і Кров’ю, зі Своєю душею і Божеством» (ККЦ, 1413).
Святий Іриней просто говорив про те, чого Церква ніколи не переставала навчати про Євхаристію: що хліб і вино завдяки Божій силі стають Тілом і Кров’ю Ісуса Христа.