Іноді буває легко забути, що Ісус істинно присутній на кожній Месі, а священник чи єпископ є лише знаряддями Його чудодійної сили. Сам собою священник не може нічого досягти без надприродної допомоги Бога, який діє через нього.
Катехизм Католицької Церкви пояснює, що саме Ісус є головним агентом Євхаристії:
«Християни приходять на це саме місце на євхаристійне зібрання. Очолює його Христос, Який є головною діючою особою в Євхаристії. Він — Первосвященик Нового Союзу. Він невидимо головує на кожній Євхаристійній відправі. Єпископ або пресвітер, який представляє Його in persona Christi capitis (діючи в особі Христа-Голови), головує на зборах, виголошує слово після читань, приймає принесені дари, проказує Євхаристійну молитву» (ККЦ, 1348).
Святий Йоан Павло ІІ підкреслює цю фразу у своїй енцикліці «Ecclesia de Eucharistia» і нагадує про її значення:
«Вираз, неодноразово вжитий Другим Ватиканським Собором, згідно з яким “священник-служитель, діючи в особі Христа, приносить Євхаристійну Жертву”, був міцно вкорінений у папському вченні. Як я вже зазначав в інших випадках, фраза in persona Christi означає більше, ніж жертвувати “в ім’я” або “замість” Христа. In persona означає конкретне сакраментальне ототожнення з вічним Первосвященником, який є автором і головним суб’єктом цієї Жертви, у якій, насправді, ніхто не може зайняти Його місце».
Це вчення — одна з причин, чому священник говорить від першої особи: «Це тіло Моє». Він, звісно ж, має на увазі не своє власне тіло, а Тіло Ісуса, і промовляє ці слова так, ніби їх промовляє Ісус.
Насправді Ісус містичним чином промовляє ці слова через священника, стаючи присутнім у євхаристійному хлібі та вині.
Священник — це просто Боже знаряддя. Хоча на позір може здаватися, що він є головним служителем Меси, саме Христос є тим целебрансом, який діє «за лаштунками» під час кожної дії священника.
Читайте також: Падре Піо і Євхаристія: він бачив Господа Ісуса в Гостії