Роздуми над Словом Божим на спомин свв. Марти, Марії і Лазаря
У Біблії дуже багато уривків, які розповідають про зустрічі Ісуса з людьми. А при тому рідко зустрічаються ті моменти, коли Ісус називає людей на ім’я. Зазвичай сказано: один чоловік, якийсь рибалка тощо. А в цьому тексті Ісус називає обох жінок на ім’я, що може означати: вони були Йому дорогими людьми. У Євангелії від Йоана говориться, що Ісус любив Лазаря і його сестер.
Якщо розглянути значення слова «дім» (Марта прийняла Ісуса у своєму домі), то можемо натрапити на кілька образів. Наприклад, в уривку від Ісуса Навина (24, 15) під словом «дім» розуміється родина: «…А я та дім мій будемо служити Господеві»; чи у Йоана 14, 2: «Багато осель у домі Мого Отця; а коли б то не так, то сказав би Я вам, що йду приготувати місце для вас» — це Церква. Дім може означати місце, де я мешкаю, місце, де моя родина, Церкву, а також серце. Тобто Марта у певному сенсі наважилася запросити Господа до свого серця. І що ж ми бачимо? Вона метушиться, прагне приготувати все для гостей, швидко повичищати свої гріхи, прибрати шари заздрості, злості, образи, недовіри до Бога та іншого. Що каже з цього приводу Ісус? — «Марто, Марто, турбуєшся й журишся ти про багато чого, а потрібне одне». Те одне, що так потрібне людині, — це Бог. «Я вже тут і готовий бути з тобою, подбати про тебе, не журися». За другорядними справами можна пропустити Ісуса, але коли Він уже поруч, то потрібно залишити все і слухати.
Господь не так хоче засудити Марту як показати, що у Марії пріоритети правильно розставлені: на той час духовна пожива важливіша за клопотання буденне. У кому з сестер можемо себе впізнати? Важливо також зрозуміти, що є тим «одним», чого я так потребую.
Сестра Марія сиділа в Ісуса у ногах і слухала. Перебувати у когось в ногах символізує поставу учня (пор. Йн 13, 14). В результаті бачимо, що Марта прийняла Ісуса як гостя, а Марія — як Учителя. Як ти готовий прийняти Ісуса? Чи готовий ти слухати, що Він хоче тобі сказати? Сьогоднішнє читання показує, що людина має бути не тільки активною у виконанні Слова, а й уміти слухати Боже Слово.